5 فعالیت که از زوال عقل جلوگیری می‌کند | سالمندان

5 فعالیت که از زوال عقل جلوگیری می کنه
کارکرد مغزی با فعالیتای روزمره و همینطور عادات جور واجور افراد می تونه افزایش یا کاهش پیدا کنه اما محققان در جدیدترین تحقیقات خود لیستی از اعمالی که کاهش کارکرد مغز رو به دنبال دارن، معرفی کردن. محققان فکر می کنن واسه افزایش و همینطور بهبود کارکرد مغزی یا به بیان دیگه افزایش هوش و استعداد باید به عواملی که در جهت عکس یعنی کاهش کارکرد مغزی عمل میکنن، فهمید.
دکتر ماری لیدو، مدیر بخش علوم اعصاب انستیتو پاستور فرانسه مواردی که باعث کاهش کارکرد ذهنی می شن رو در مطلب زیر آورده:

جستجو و فعالیت دائمی مغز
ذهنی دچار زوال عقل می شه که فعالیتی نداشته باشه اما ذهنایی که انعطاف پذیر هستن، می تونن سلامت خود رو زیاد کنن. جلوگیری از زوال عقل می تونه با راه حلایی مانند حل جدول، مطالعه کتاب و… اتفاق بیفته.

جلوگیری از دریافت حجم بزرگی از اطلاعات
اگه شما جزو اون دسته از آدمایی هستین که اطلاعات زیادی رو به صورت یه جا دریافت می کنن، ذهن شما در خطره چون دریافت همیشگی حجم بزرگی از اطلاعات باعث افزایش استرس مغز در دریافت یا نگهداشتن اونا می شه که می تونه اثر بد داشته باشه.

استفاده نکردن از قرصای خواب آور و آروم بخش
استفاده همیشگی از قرصای خواب آور و آروم بخش شاید در درمان خیلی از دردها و رنجا اثر داشته باشه اما با کم شدن کارکرد ذهنی روبرو میشین چون این داروها کم کم سیستمای مغزی و همینطور کارکرد اونا رو تغییر میدن.

ورزش
ورزش می تونه سهم به سزایی در سلامت روانی داشته باشه. ورزش، یکی از فاکتورهای اصلی حفظ و افزایش کارکرد مغزیه.

ارتباطات اجتماعی و شرکت در گروه های دوستانه
صبحت، رابطه با بقیه، فعالیتای اجتماعی می تونه تاثیر زیادی در سلامت ذهن و همینطور فعالیتای مغزی داشته باشه تا کارکرد ذهنی زیاد شه.

منبع : mehrnews.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *