5 فایده ماهی قزل آلا

: 5 فایده ماهی قزل آلا

 ماهی قزل آلا واسه  تناسب اندام به دلیل پروتئین موجود در اون ، و اسیدهای چرب امگا 3  بسیار عالیه. ماهی قزل آلا  هم اینکه دارای ویتامینای A، B، D  که واسه سلامتی خیلی خوبه.در زیر 5 فایده مهم ماهی قزل آلا رو می خونیم:

سلامتآکا ایران

: 5 فایده ماهی قزل آلا

 


ماهی قزل آلا واسه  تناسب اندام به دلیل پروتئین موجود در اون ، و اسیدهای چرب امگا 3  بسیار عالیه. ماهی قزل آلا  هم اینکه دارای ویتامینای A، B، D  که واسه سلامتی خیلی خوبه.در زیر 5 فایده مهم ماهی قزل آلا رو می خونیم:


 

تنظیم قند خون

ماهی قزل آلا منبع خوبی از سلنیوم، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D، است که هر سه تای اونا   سطح انسولین در بدن رو تنظیم میکنه.

 سیستم قلبی عروقی

اسیدهای  چرب امگا 3  و اسیدای آمینه موجود در ماهی قزل آلا به کاهش کلسترول،  انعطاف پذیری شریانا و تقویت ماهیچه های قلب و بازسازی بافت عروق  کمک میکنه.

 

پیشگیری از بروز سرطان

ماهی قزل آلا هم  شانس دچار شدن به  سرطان رو کم می کنه. یه تحقیق در کشور سوئد که  در 6،000 مرد   انجام شد. نشون داد  مردانی که ماهیای چرب  رو به طور منظم  در رژیم غذایی خود دارن خطر دچار شدن به سرطان پروستات رو تا  یه سوم کم کرد.

 

چشما

ماهی قزل آلا هم  واسه چشم  خوبه. ماهی قزل آلا شامل چربیای امگا 3 و اسیدهای آمینه است که در جلوگیری از دژنراسیون ماکولا، کوری، خستگی چشم، خشکی و شبکیه کمک می کنه.

 

ایده آل  واسه مغز

ماهی قزل آلا منبع غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3،  است که نقش بسیار مهمی در کارکرد مغز داره. چربی امگا 3 هم  ضد التهاب است. شما می تونین دو سه بار در هفته  از این ماهی استفاده کنین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *