5 غذای مفید برای آقایان | تغذیه سالم

۵ غذای به درد بخور واسه آقایون

امروزه، محققان علم تغذیه ثابت کردن که می توان با مواد غذایی به جنگ بیماریها رفت.

اگه مریض هم نیستین، می تونید با غذاهای سالم حفاظی محکم و قوی به دور سلامت خود بکشین تا از دست هر مریضی محفوظ باشین. می تونید امتحان کنین؛ واسه پیدا کردن این حفاظ محکم و راحت و خوشمزه، نمونه هایی از غذاهای سالم . به درد بخور واسه آقایون رو ذکر می کنیم:

هنداونه:

مردان تا ۵۵ سالگی بیشتر از زنان به مریضی فشار خون بالا گرفتار می شن. تحقیقات نشون دهنده اون هستش که غذاهای پر از پتاسیم خطر دچار شدن به مریضی فشار خون بالا و سکته مغزی رو کاهش می دهد. تیکه ای بزرگ از هندوانه از یه موز و یه فنجون آب پرتقال پتاسیم بیشتری داره (حدود ۶۶۴ میلیگرم). پس، از خوردن هندوانه غافل نشید و از طعم اون لذت ببرین.

5 غذای به درد بخور واسه آقایون

سس گوجه فرنگی:

مردانی که به مقادیر زیاد گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی یا مواد شامل اونو مصرف می کنن خود رو در برابر سرطان پروستات ایمن می کنن.

دلیل این وجود یه جور «کاروتینوئید» به نام «لیکوپن» است که در گوجه فرنگی بوفور یافت می شه. با این همه، چیزی که محققان رو به تعجب وا می داره اینه که به چه دلیل آب گوجه فرنگی اینجور اثر بازدارنده ای نداره؟

واسه جذب بهتر لیکوپن، گوجه فرنگی رو باید با نوع چربی پخت؛ و در جفت و جور رب یا سس گوجه فرنگی، مقداری روغن به اون اضافه می کنن. پس، پزشکان مصرف رب یا سس گوجه فرنگی رو واسه آقایون بیشتر پیشنهاد می کنن.

کنجد:

مصرف منظم روزانه کنجد «روی» و مواد معدنی اصلی روزانه ای رو آماده می کنه که واسه کارکرد طبیعی در دستگاه تولید مثل مردان باارزشه.

به نظر می رسد که مصرف نکردن روی به کاهش تستوسترون (هورمون مردونه) منجر می شه. مصرف روزانه ۱۱ میلیگرم روی واسه مردان پیشنهاد می شه و مصرف بیشتر از ۴۰ میلیگرم اون خطرناکه.

واسه تأمین روی لازم بدن، می توان از بقیه منابع غنی از روی – مثل گوشت و ماهی و آجیل – استفاده کرد.

بروکلی:

مصرف سبزیهایی مثل کلم بروکلی از دچار شدن به سرطان مثانه می کاهد. احتمال ابتلای آدمایی که هفته ای پنج وعده یا بیشتر از این سبزی مصرف می کنن تا نصف کاهش می یابد، ضمن اینکه بروکلی و بقیه شکلای جور واجور کلم (به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوون) بهترین غذاهای بازدارنده از بیماریهای دیگه هم به حساب می رود.

کره بادام زمینی:

اگه می خواهید قلب سالمی داشته باشین، کره بادام زمینی بخورین! بیماریهای قلبی اصلیترین عامل مرگ و میر در زنان و مردونه، اما مردان بعضی وقتا در سنین پایین هم قربونی اون می شن.

خوردن بادام زمینی دلیل کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد و حفظ اندازه کلسترول خوب (HDL) می شه.

کره بادام زمینی چربی بیشتری داره، اما این چربی (که همون چربی غیر اشباع تک ظرفیتیه) واسه سلامت خیلی خوبه.

.

منبع :