5 غذای ضروری برای آقایان

: ۷ درصد مردان دچار کمبود منیزیم، ویتامین D و ویتامین B12 هستن. طبق مقاله ای که در مجله health منتشر شده خوردن ۵ ماده غذایی واسه مردان لازمه.

۱-ویتامین D: مصرف ویتامین D واسه داشتن اسکلت و استخوانای سالم لازمه. طبق تحقیقی که در مجله Circolation منتشر شده آدمایی که دچار کمبود ویتامین D هستن احتمال بروز سکته قلبی در اونا ۸۰ درصد بیشتر از سایرینه.

به گفته محققان دانشگاه بوستون باید در هر میلی متر از خون ۳۰ نانوگرم ویتامین D وجود داشته باشه. اگه ویتامین D خون از این مقدار پایین تر بود باید UI1400 مکمل ویتامین D مصرف کرد.

۲– منیزیم: بررسیا نشون داده که مردان معمولا دچار کمبود منیزیم هستن و تنها ۸۰ درصد از ۴۰۰ میلی گرم منیزیم لازم روزانه رو دریافت می کنن. مصرف مواد غذایی شامل منیزیم مانند لوبیا سفید یا ۲۵۰ میلی گرم مکمل اون واسه مردان پیشنهاد می شه.

۳-ویتامین B12: بعضی داروها مانند داروهای ضددیابت مانع از جذب این ویتامین می شن. این ویتامین در مواد غذایی مانند شکلای جور واجور غلات هست.

۴-پتاسیم: بررسیا نشون داده مردان تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد از پتاسیم لازم روزانه خود رو که حدود ۴۷۰۰ میلی گرمه مصرف می کنن. یه موز حدود ۴۰۰ میلی گرم و نصف آواکادو هم ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم داره.

۵-ید: بهترین راه به جای اینکه واسه دریافت ید، نمک بیشتری بخورین اینه که مصرف شیر یا ماهی رو بالا ببرین. خوردن تخم مرغ و ماست هم کمک کننده س.

زیبــا شو دات کام

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *