5 غذای بد برای آرتریت و درد مفصل | تغذیه سالم

5 غذای بد واسه آرتریت و درد مفصل

زندگی با آرتریت می تونه یه درد واقعی باشه و اون چیزی که می خورید به دلیل اون کمک نمی کنه. اینجا شش غذا واسه جلوگیری و سه مکمل که باید استفاده کنین هست.

هممون میدونیم که باید چربی کمتری مصرف کنیم و ورزش کنیم اما واسه آدمایی که از آرتریت رنج می برن دلایل بیشتری واسه انجام این کار هست.
داشتن اضافه وزن باعث ایجاد فشار بیشتر در مفاصل می شه پس شما باید از درد و رنج بیشتر واسه مقابله با درد و رنج استفاده کنین در حالی که ورزش متوسط مانند شنا یا پیلاتس کالری رو سوزونده و دلیل می شه که وزن خود رو کم کنین و هم اینکه قدرت و انعطاف پذیری خود رو زیاد کنین.
طبق تحقیقات آرتروز انگلستان، داشتن چربی زیادتر از اندازه بدن ممکنه باعث افزایش التهاب در بدن شه و مفاصل شما دردناک تر می شن.
این موسسه تحقیقاتی میگه دلایل نشون میده که از دست دادن وزن می تونه باعث کاهش التهاب در هر نوع آرتریت شه.
تحقیقات هم اینکه نشون میده بعضی از ویتامینا و مواد معدنی می تونه به آرتریت کمک کنه و کمبود اینا با وضعیت پیشرفت سریعتر رابطه داره.
تحقیقات آرتروز انگلستان پیشنهاد می کنه که یه رژیم متعادل و جور واجور رو بخورین و با رژیم مدیترانه ای با خوردن ماهی، پالسا (دانه غلات و حبوبات)، آجیل، روغن زیتون و مقدار زیادی میوه و سبزیجات دوست باشین. ماهیای چرب شامل اسیدهای چرب امگا 3 هستن که نشون داده شده که به آدمایی که دارای نوع التهابی مانند مریضی آرتریت روماتوئید هستن کمک می کنه.
موسسه هم اینکه مطالعاتی رو انجام میده که یه ترکیب در بروکلی می تونه روند پیشرفت استئوآرتریت رو از جا در آورد کنه.
نوع خاصی از سبزیجات (سبزیجات!) که می تونه آرتریت رو بدتر کنه باعث می شه تا شما خود رو 5 – 10 سن بالا تر احساس کنین. بیشتر مردم نمی دونن که خوردن غذاهای غلط ممکنه باعث بروز درد آرتریت و شعله ور شدن اون شه.
به خاطر همین من این مقاله رو آماده کردم تا شما رو از 6 تا از بدترین غذاها که آرتروز رو بدتر می کنه اگاه کنم.
شایدً بسیار حیرت انگیزه. اما مهمتر از همه، اون به شما نشون میده که چیجوری آرتروز خود رو کنترل کنین.
این راز به وسیله یه دکتر شناخته شده نیویورک کشف شده که به شما در مقابله با آرتریت کمک زیادی می کنه. اون این سوئیچ رو کشف کرد که می تونه در داخل بدن شما تلنگر شه تا بتونه اونو شروع کنه مانند وقتی که شما 25 ساله بودین.
دلیل واقعی اینه که "دردسرسازان" سنتی به درد شما کمک نمی کنن.
من "گیاهی" رو نشون میدم که واقعاً می تونه درد آرتریت رو بدتر کنه! اگه شما همیشه فکر می کنین که سبزی واسه شما خوبه شک نداشته باشینً این رو بخونین.
چه نوع خاصی از " غذا فوق العاده " واقعاً می تونه با آسیب آرتروز شما مقابله کنه؟ (حیرت انگیزه که بدونین چیجوری این کار رو می کنه)
در حالی که تحقیقات آرتروز انگلستان هر گونه میوه و سبزیجات رو به طور کامل پیشنهاد نمی کنه متخصص تغذیه Cassandra Barns پیشنهاد کاهش در موارد زیر رو داره.

1. سبزیجات خونواده تاجریزی

گوجه فرنگی، سیب زمینی سفید، بادمجان و فلفل کوبیده ممکنه دلیل درد و التهاب در بعضی افراد گرفتار به آرتروز شه.

مطلب در رابطه: رژیم لاغری آنلاین

نرم افزار رژیم لاغری، برنامه کاهش وزن خود رو به صورت آنلاین در موبایل و ایمیل خود دریافت کنین

 

2. گوشت قرمز

این شامل سطوح تقریباً بالایی از اسید چرب امگا 6 اسید آراکیدونیکه که ممکنه درد و التهاب رو شدید شدن کنه. مقدار کمی از گوشت قرمز با کیفیت خوب می تونه به درد بخور باشه و سطوح خوب مواد مغذی مانند آهن جفت و جور می کنه با این حال، افراد گرفتار به آرتریت ممکنه یه یا دو بار در هفته استفاده کنن.

3. غذاهای سرخ شده

دوری از هر گونه غذای سرخ شده، مخصوصاً اونایی که در روغنهای گیاهی سرخ شده باشن که دارای اسیدهای چرب امگا 6 هستن. فقط بعضی وقتا غذای سرخ شده یا کبابی رو در روغن استفاده کنین. روغن زیتون جانشین کمی بهتر واسه روغنای گیاهی معمولیه اما اسیدهای چرب اش هنوزم می تونه در دماهای بالا خراب شه پس از گرم شدن اون تا نقطه دود دوری کنین.

4. نوشیدنیای شیرین

مانند قهوه، می تونن اسیدیته خون رو زیاد کنن و التهاب رو شدید شدن می کنن. بهترین نوشیدنی ها شامل آب خالص و چای گیاهی است آب میوه رقیق شده نصف و نیم با آب خوبه اما از آب پرتقال جلوگیری کنین.

5. قهوه

قهوه می تونه به افزایش اسیدیته خون منجر شه که می تونه هر نوع التهاب رو شدید شدن کنه. قهوه بدون کافئین یه جانشین خوب نیس چون هنوز شامل مواد معدنیه که می تونه به بدن آسیب برسونه. چای سبز و چای گیاهی یه جانشین بسیار بهتر هستن.

6. خیلی از گندم و لبنیات

آلرژی غذایی یا نبود تحمل غذا، مانند کسائی که به گندم و لبنیات نبود تحمل دارن ممکنه موجب بروز التهاب شه چون این اتفاقات وقتی اتفاق می افته که سیستم ایمنی فرد غیرمعمول به یه ماده تو یه غذا عکس العمل نشون میده.
علائم می تونه شامل شدید شدن درد مفاصل باشه و ممکنه موضوع خاصی واسه افراد گرفتار به آرتریت روماتوئید باشه.

.

منبع : foodregime.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *