5 راز موفقیت در رژیم غذایی

رژیم غذایی یا اصلاح روش غذا خوردن کار مشکلیه به خصوص اگه دراز مدت باشه . نبود موفقیت در رژیم غذایی دلیلای زیادی داره و بیشتر منتهی به یأس و ناامیدی می شه و با تکرار دوباره اون تلاشهای شما بی نتیجه خواهند موند . کنار گذاشتن رژیم غذایی نادرست می تونه با موفقیت مواجه بشه به شرط اینکه رژیم جدید و سالمی که در پیش می گیرین منطقی و دنبال کردن اون آسون باشه . به روشای مختلفی میشه موفقیت یه رژیم غذایی رو آزمایش کرد .

اونو به واقعیت نزدیک کنین

نباید به رژیم غذایی به عنوان یه محدودیت یا محرومیت از غذا نگاه کنین بلکه باید فکر کنین که رژیم ، یه برنامه غذایی سالمه . به جای انتخاب غذاهای غیرمعمول باید غذاهایی که دوست دارین و معمولاً می خورید رو انتخاب کنین . یه برنامه غذایی باید شامل غذاهای سالمی باشه که بتونین اونا رو بگیرین ، بپزید و از اون لذت ببرین . مثلاً اگه مرغ سوخاری غذای مورد علاقه شماس ، اونو در فر بذارین یا با چاشنیای مورد علاقه اتان درست کنین اما به جای اینکه اونو از برنامه غذایی اتان خط بزنین کمتر اونو بخورین .

کم کردن کم کم وزن

انتظار نداشته باشین که وزنتون به سرعت پائین بیاد . رژیمی که سریع وزن رو کم می کنه ناسالمه و بیشتر دوباره وزن سرجای اول برمیگرده. سازمانهای سلامت مانند مؤسسه سلامت ملی پیشنهاد می کنن که کاهش وزن سالم نباید بیشتر از ۲ ابسیلون در هفته باشه . وقتی کاهش وزن کم کم صورت بگیره شانس همیشگی شدن اون بیشتره .

تنوع مواد غذایی

خیلی از رژیمهای غذایی به خاطر ازدیاد مواد مغذی مشخص یا محدودیت مواد غذایی مشخص رواج پیدا کردن مانند رژیم غذایی ” کم پروتئین ” یا ” کربوهیدرات بالا ” . مصرف مواد غذایی باید متعادل باشه چون بدن آدم به شکلی طراحی شده که باید تموم مواد غذایی رو به اندازه کافی دریافت کنه . مؤسسه پزشکی مصرف منابع غذایی پیشنهاد می کنه که در رژیم بزرگسالان ۴۵ تا ۶۵ درصد کالری باید از کربوهیدرات ، ۱۰ تا ۳۵ درصد از پروتئین و ۲۵ تا ۳۵ درصد باید از چربیا تأمین شه .

کالری کافی

کم خوردن یا یعنی رژیمهای کم کالری بیشتر با گرسنگی و شکست مواجه می شن . بدن واسه انجام کارای پایه ای به اندازه کالری کافی نیاز داره و همینطور باید سطح فعالیت رو محاسبه کرد . بهتره با به کار گیری ماشین حساب متابولیک پایه ، کالری لازم روزانه خود که در وب سایتهای سلامت مانند مایوکلینیک یافت می شن رو براساس سطح فعالیتاتون حساب کنین . به کار گیری این نوع ماشین حسابا به شما کمک می کنه تا اندازه کالری لازم خود رو بدونین . اگه بخواین وزن کم کنین باید هر روز ۵۰۰ کالری از کالریای روزانه خود رو کم کنین یا اینکه با ورزش کردن ۵۰۰ کالری اضافی رو بسوزونین .

کاهش وزن دائم

بهترین ویژگی موفقیت رژیم اینه که وزن کم شده شما ثابت بمونه یعنی وزنی که کم کردین دیگه برنگردد. هم اینکه به محض اینکه به وزن دلخواه رسیدید باید بتونین اون وزن رو مدتها نگه دارین . این نشون دهنده اینه که برنامه غذایی شما چیزیه که می تونین مرتب اونو دنبال کنین و بخشی از زندگی روزمره شما بشه .

منبع :گروه سبک زندگی سایت سیمرغ

زیـبــــــا شــــــو دات کام

۵ راز موفقیت در رژیم غذایی was last modified: ژانویه 3rd, 2011 by ملیکا بینا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *