5 راز افرادی که هیچ گاه سرما نمی خورند

: ۵ راز آدمایی که هیچ وقت سرما نمی خورن

راه های سرما نخوردن , سرماخوردگی به ظاهر مریضی سختی نیس اما دچار شدن به اون بعضی وقتا ما رو از مهم ترین قرارهای کاری که می تونه زندگی مون رو عوض کنه جا میذاره پس با این 5 راز از سرماخوردگی پیشگیری کنین.

راه های سرما نخوردن

راه های سرما نخوردن , سرماخوردگی به ظاهر مریضی سختی نیس اما دچار شدن به اون بعضی وقتا ما رو
از مهم ترین قرارهای کاری که می تونه زندگی مون رو عوض کنه جا میذاره پس با این ۵
راز از سرماخوردگی پیشگیری کنین.
بعضی افراد فصل سرماخوردگی رو بدون حتی یه عطسه می گذرونن.
اونا در هواپیماها، دفاتر و مکانای شلوغ پر از ویروس بدون کوچیکترین مشکلی رفت و اومد می کنن.
شمام آرزو داشتین که مانند یکی از این افراد باشین که هیچ وقت سرما نمی خورن؟ پس بهتره
با در نظر گرفتن ریزه کاریا و اصول زیر شمام به جمع این افراد ملحق شید:

۱٫ ماساژ گرفتن

بیشتر تحقیقات نشون دهنده اون هستش که ماساژ
موجب کاهش اضطراب، فشار خون و ضربان قلب می شه.
کاهش این موارد قدرت سیستم ایمنی بدن رو زیاد می کنه .
هر نوع ماساژی تا وقتی که با فشار ملایمی همراه باشه خوبه.
فشاری که ماساژور وارد می کنه باید به اندازه کافی شدت داشته باشه اما نباید موجب بروز درد شه.
هر چند وقت یه بار باید بدن رو ماساژ داد؟ حقیقت علمی در این مورد موجود نیس اما کارشناسان فکر می کنن
یه بار در ماه زمان مناسبیه.

۲٫ دوش آب سرد

طرفداران این نوع حموم فکر می کنن، دوش آب سرد در زمان کمبود انرژی، میگرن و درد بسیار موثره.
هرچند اثبات علمی در این مورد موجود نیس اما به نظر کارشناسان امتحان کردن اونم ضرری به دنبال نخواد
داشت.
با دوزهای کم شروع کنین.
هرچند در تابستون یه دوش آب سرد ۱۰ دقیقه ای هم قابل تحمله اما در زمستون حتی ۱ دقیقه
پس از آب گرم هم خیلی سخت و سخته.
بهتره اگه دارای مشکلات قلبی عروقی هستین اول با دکتر خود مشورت کنین, چون سرمای یهویی ممکن
است موجب تغییرات در فشار خون شه.

پیشگیری از سرماخوردگی

۳٫ خوردن زنجبیل

قرن هاست که زنجبیل به عنوان یکی از داروهای مشکلات گوارشی به صورت وسیع تجویز می شه.
محققان می گن که ترکیبات اون موجب تحریک ترشحات، آرامش عضلات روده و کمک به حرکت غذا در دستگاه
گوارش می شه.

راه های سرما نخوردن در فصل رمستان

زنجبیل تازه که با چای یا مستقیما مصرف می
شه بهترینه.
هرچند زنجبیل در اشکال دیگری چون خشک، پودر و پخته هم موثره.

۴٫ شستشوی دستا

طبق گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماریای آمریکا، شستن دستا اولین عملیه که باید واسه مقابله
با ویروسا و البته باکتریا انجام داد.
واسه این کار دستان خود رو به مدت دست کم ۲۰ ثانیه با صابون معمولی و آب گرم بشورید.
تموم قسمتای دستانتون رو با فشار به همدیگه مالیده و حتی زیر ناخنای خود رو هم یادتون نره.
بعد اونا رو با هوله کاغذی یا هوله شخصی خود خشک کنین.

۵٫ مصرف ویتامین ث و روی

با اینکه تاثیر ویتامین ث و روی بر پیشگیری از سرماخوردگی بازم بحث انگیزه اما بعضی از تحقیقات نشون دهنده
اثر مثبت ویتامین ث خصوصا روی آدمایی که تحت فشارهای استرسی شدید قرار دارنده.
هم اینکه طبق تحقیقات، روی می تونه در پیشگیری از افزایش ویروسا کارساز باشه.
باشگاه خبرنگاران

.

منبع : persianv.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *