5 دلیل کم شدن غیرطبیعی وزن | رژیم غذایی

اگه شما جزو اون دسته از خانمایی هستین که از جستجو میان مجلات جور واجور واسه پیدا کردن مقالاتی در مورد از دست دادن وزن و برنامه های غذایی خسته شدن، ما درکتون می کنیم! بر خلاف باور رایجی که خانوما همیشه به دنبال راه های کاهش وزن هستن، خانمای بسیاری هم نیاز دارن کمی به وزنشون اضافه کنن! ما به چندین دلیلی که باعث شده تا شما لاغر و ریزاندام باشین نگاهی انداخته و یاد گرفتیم که چیجوری با این عوامل مقابله کنیم.

عامل ۱: شما کسر وزن دارین بخاطر اینکه به اندازه کافی نمی خورید

هنگام خوندن این عامل خودتون رو می بینین؟ شما بخاطر زندگی پر مشغله خوراک مناسبی ندارین؟ واسه رفع گرسنگی تون به نوشابه و تنقلات روی نبرین! به چه دلیل عوضش اینجور خوردنیایی که ارزش غذایی ندارن، وعده های غذایی به درد بخور میل نکنین؟ بزرگترین نکته همینه. مصرف غذاهای بدون ارزش و پرچرب رو بی خود و بی جهت افزایش ندین. عوضش، غذاهایی رو انتخاب کنین که پر انرژی و پر از مواد مغذی هستن. مثلا میشه به آواکادو و شکلای جور واجور آجیل اشاره کرد.

عامل ۲: شما شغلی دارین که به شکل فیزیکی سخته

شغل شما نیازمند سرپا ایستادن یا فعالیتای فیزیکی زیادیه؟ اگه این اینطوریه، فکر نمی کنین که باید بیشتر غذا بخورین تا انرژی مصرف شده رو تأمین کنین؟ حتی می تونین تعداد وعده های غذایی تون رو هم زیاد کنین. اما باید مطمئن شید که وعده های غذایی سالمی دارین، مثلاً میوه، ماست، حبوبات، میلک شیک یا حتی مکملای غذایی مایع.

عامل ۳: شما خیلی ورزش می کنین

ما هم میدونیم که روی فرم بودن، یکی از مهم ترین بایدهای این دوره زمونه س، اما تا سر حد مرگ ورزش می کنین؟ اگه شما به شکل منظم به باشگاه می رید، شایدً فهمیدین که ورزش و فیت بودن خیلی اعتیاد آوره. خیلی از خانمایی که بیشتر از اندازه ورزش می کنن، فکر می کنن که این کار واسه بدنشون خوبه. اما دوستان، این موضوع حقیقت نداره!

عامل ۴: شما به شکل ژنتیکی کسر وزن دارین

خیلی از ما به شکل ژنتیکی کسر وزن داریم، یعنی بدن ما هیچوقت به زیاد شدن وزن تمایلی نشون نمیده. این موضوع ممکنه به وسیله خیلیا اتفاق خوبی به حساب بیاد، اما کسری وزن ناسالم واسه شما خوب نیس. بهترین راه واسه مقابله با این عامل، اینه که مصرف کربوهیدرات رو زیاد کنین. ما فرضیه دست کم ۳ وعده غذایی خوب و به درد بخور در روز رو خوشمون میاد. هم اینکه مصرف مایعات رو هم زیاد کنین، اما از نوشیدن میان وعده های غذایی دوری کنین.

عامل ۵: شما استرسی هستین

ما درباره ویژگیای فیزیکی کم بودن وزن صحبت می کنیم، اما تحقیقات نشون داده که آدمایی که تحت مقدار زیاد استرس قرار دارن هم ممکنه وزن خود رو از دست بدن! بالا بودن سطح استرس ممکنه باعث شه تا اشتهایتان رو از دست بدین، احساس خستگی کنین و حتی واسه طبخ غذاهای سالم تنبلی کنین. اینجور اتفاقی واسه شمام افتاده؟

راه حل این مشکل خیلی راحت خوردن غذاهای مناسب نیس. شما نیاز دارین تا کمی واسه زندگی تون بیشتر وقت گذاشته و اولویتای زندگی تون رو دوبارهً آزمایش کنین. استرس رو کنار بذارین، جوونی رو از سر بگیرین، و به تعطیلات برید تا ذهنتون آرامش یابد.

اگه شما دارای کسری وزن هستین و اشتها ندارین، این وضعیت رو حتما در نظر داشته باشین، چون که ممکنه براتون خطرناک باشه. جدای از نکاتی که درباره اون صحبت کردیم، اکیدا پیشنهاد می کنیم تا با یه دکتر متخصص در اینباره مشورت کنین و یه برنامه غذایی فرموله شده با در نظر گرفتن متابولیسمتان دریافت کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *