5 دلیل پریدن از خواب

آکایران :استرس، دزد خواب راحت است. تلاش کنین با روشی مانند مناجات با خدا، ورزش کردن در طول روز و مصرف غذای مناسب، استرس رو از خودتون دور کنین.

اول از همه باید بدونین پریدن از خواب واسه هر فردی اتفاق میفته و این چیزی طبیعیه. ولی تکرار زیادتر از اندازه اون، حتما دلیلی خاص داره و باید به دنبال حل این مشکل باشین.

در واقع هیچکی نمی تونه در طول شب به طور پیوسته بخوابه و 4 تا 6 بار بیدار شدن در طول خواب چیزی طبیعی حساب می شه که به محل خوابیدن، محیط دور و بر و غذای مصرفی بستگی داره.

بنا : اما مهم ترین مسئله اینه که شما بعد از پریدن از خواب، بتونین دوباره بخوابین.

در این مقاله پنج دلیل پریدن از خواب شب رو براتون میگیم.

به کار گیری دوش آب ولرم رو به خنک قبل از خواب می تونه به کاهش دمای بدن و داشتن خوابی راحت کمک کنه

نیاز تکراری به دفع ادرار
نیاز به دفع ادرار در خواب شب، مهم ترین دلیل پریدن یهویی از خوابه. اگه دو تا چهار بار در طول خواب و فقط به خاطر همین بیدار میشین، حتما به دلیل مصرف آب زیاد (حتی بعضی وقتا کم) قبل از خوابه.

واسه حل این مشکل تلاش کنین قبل از خواب از نمک به همراه آب استفاده کنین، چون باعث ایجاد تعادل بین نمک و آب در بدنتون می شه. در این صورت، بدن واسه ایجاد تعادل، دیگه احتیاجی به تخلیه آب اضافی در بین خواب نداره.

 

احساس گرمای زیاد
احساس گرمای زیاد در خواب می تونه بسیار آزاردهنده باشه. دمای اتاق خواب، لباسی که موقع خواب می پوشیم و رواندازی (پتو یا ملحفه) که استفاده می کنیم، در ایجاد تعادل دمایی در بدنمون تاثیردارن وافراد جور واجور می تونن در طیف بزرگی از دما به خواب برن.

اما به گفته محققان، دمای بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد، دمایی مطلوب واسه داشتن خوابی آروم و راحته.

هم اینکه به کار گیری دوش آب ولرم رو به خنک قبل از خواب می تونه به کاهش دمای بدن و داشتن خوابی راحت کمک کنه.

 

به کار گیری گوشی موبایل در تختخواب
اگه عادت دارین قبل از خوابیدن، در تختخواب با موبایل خود ور برید، لطفا اونو کنار بذارین، چون نور گوشی موبایل و یا تبلت باعث جلوگیری از ترشح هورمون ملاتونین (هورمون خواب) موقع خواب شده و مشکل در خواب رو به دنبال داره.

تلاش کنین حدود یه ساعت قبل از خواب، نور اتاق تون رو کم کنین و در صورت به کار گیری گوشی موبایل، نور صفحه اونو کم کرده و اونو از چهره تون دور نگه دارین.

 

نوشیدن مشروبات الکلی
شاید بعضی افراد فکر می کنن نوشیدن مشروبات الکلی آرامبخش بوده و باعث خوابی آروم می شه. اما اشتباه نکنین!

 

شاید در اول این طور به نظر برسه، اما با این کار، بیدار شدن یهویی در نصفه شب حتمی هستش و شما رو آزار میده.

 

 

استرس
استرس، دزد خوابه. تلاش کنین با روشی مثل مناجات با خدا، ورزش کردن در طول روز و مصرف غذای مناسب استرس رو از خودتون دور نگه دارین.

بعضی محققان می گن که رفتاردرمانی، خودشناسی و جذب افکار مثبت، شما رو در سرکوب استرس کمک می کنه و در آخر خوابی آروم رو براتون به ارمغان میاره.

زینب حکیمی

بخش سلامت تبیان

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *