5 دلیل خوب برای گیاه خوار شدن | تغذیه سالم

گیاه خواری یه نوع رژیم غذاییه که در اون گوشت قرمز و مواد غذایی دیگری که منشاء حیوونی دارن حذف شده.

 

 

گیاه خوارها کمتر از چاقی بیشتر از اندازه رنج می برن

رژیم غذایی بدون گوشت قرمز احتمال دچار شدن به چاقی بیشتر از اندازه رو کم می کنه.

متأسفانه گوشت قرمز می تونه باعث فشار خون بالا، دیابت، بیماریای قلبی عروقی و حتی بعضی از سرطانا شه.

کسی منکر خواص گوشت قرمز نیس. اما به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که مصرف بیشتر از اندازه این ماده غذایی به درد بخور نیس.

اگه به زیبایی اندام یا قلبتون علاقه دارین و در عین حال نمی تونین گیاه خوار شید دست کم مصرف گوشت قرمز رو کم کنین.

 

گیاه خواران کمتر به بیماریای قلبی دچار می شن

یافته های تحقیقات زیاد نشون میده که بیماریای قلبی عروقی در بین افراد گیاه خوار کمتره. شاید دلیل این باشه که گیاه خواران کمتر اسیدهای اشباع شده مصرف می کنن و در عین حال آنتی اکسیدان های بیشتری دریافت می کنن و فیبر مصرفی اونا هم بین 50 تا 100 درصد بیشتره. به خاطر همین اندازه کلسترول خون اونا پایینه. کلسترول خون پایین هم برابره با سلامت رگا و در آخر سلامت قلب شما. البته در این مورد تحقیقات ضد و نقیضی هست.

معمولاً سرطان و مخصوصا سرطان کولون و پروستات از گیاه خواران دوره. متأسفانه این دو سرطان در بین گوشت خواران عادی تره

 

گیاه خواران کمتر از فشار خون بالا رنج می برن

گیاه خواران کمتر از گوشت خواران دچار فشار خون بالا می شن. شایدً دلیل اون برمیگرده به اینکه گیاه خواران وزن متعادل تری دارن، چربیای کمتری دریافت می کنن، از پروتئینای گیاهی استفاده می کنن و یا مواد معدنی دریافتی اونا بیشتره.

 

گیاه خواران کمتر در برابر دچار شدن به سرطان قرار می گیرن

معمولاً سرطان و مخصوصا سرطان کولون و پروستات از گیاه خواران دوره. متأسفانه این دو سرطان در بین گوشت خواران عادی تره.

 

گیاه خواران کمتر در برابر دچار شدن به دیابت قرار دارن

یافته های پژوهشای زیاد نشون میده که گیاه خواران کمتر دچار دیابت می شن. واقعیت اینه که داشتن وزن متعادل و هم اینکه مصرف فیبر بیشتر به کنترل اندازه قند خون کمک می کنه. وقتی که قند خون شما متعادل باشه خطر دیابت کمتر تهدیدتان می کنه.

 

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که گیاه خوار شدن هم اصول خود رو داره. گیاه خواران به دلیل نبود مصرف گوشت در برابر کمبود بعضی مواد قرار می گیرن. باید یاد بگیرین که چیجوری پروتئین و آهن بدنتون رو تأمین کنین. کلا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که مصرف میوه و سبزیجات تازه رو در الویت برنامه غذایی تون بذارین. خوشحال و سلامت باشین.

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *