5 دلیل خوب برای نخوردن قند | سبزیجات

5 دلیل خوب واسه نخوردن قند

همیشه در این بخش چند دلیل خوب واسه خوردن یه ماده غذایی رو می نوشتیم ولی این بار چند دلیل منطقی واسه کاهش مصرف قند ارائه می دیم.

 

قند زیاد به کارکرد مغزتون آسیب می زنه

یافته های یه تحقیق آمریکایی نشون میده که داشتن یه رژیم غذایی پر از فروکتوز کارکرد مغز، حافظه و فعالیت یادگیری رو دچار مشکل می کنه. یافته های این تحقیق نشون میده که رژیم پر از فروکتوز (قند) به مغز و هم اینکه کل بدن آسیب میرسونه.

 

مصرف زیاد قند خطر دچار شدن به سرطان رو زیاد می کنه

محققان فکر می کنن که مصرف زیاد قندهای تصفیه شده و شربت ذرت پر از فروکتوز توانایی بدن رو واسه کنترل اندازه انسولین دچار مشکل می کنه. ترشح انسولین بیشتر از اندازه باعث رشد تومورها می شه. به خاطر همین هم دور از جانتون خطر دچار شدن به سرطان رو بالا می بره.

 

مصرف زیاد قند خطر دیابت رو بالا می بره

آب نباتا و مواد غذایی شیرین دیگه شامل اندازه زیادی کالری هستن که باعث اضافه می شن. متأسفانه اضافه وزن هم یکی از عوامل دچار شدن به دیابت نوع 2 می شه.

قند موجود در شیرینی جات و هله هوله ها به بدن انرژی میده اما این انرژی

پایدار نیس و خیلی زود از بین میره. وقتی هم که سطح انرژی تون افت می کنه احساس خستگی و سردرد می کنین و دلتون می خواد که باز شیرینی جات بخورین

مصرف زیاد قند سطح انرژی رو پایین می آورد

قند موجود در شیرینی جات و هله هوله ها به بدن انرژی میده اما این انرژی پایدار نیس و خیلی زود از بین میره. وقتی هم که سطح انرژی تون افت می کنه احساس خستگی و سردرد می کنین و دلتون می خواد که باز شیرینی جات بخورین.

 

قند زیاد برابره با جوش و جوش

یافته های یه تحقیق آمریکایی نشون میده که ارتباطی بین مواد غذایی پر از گلوکز (مانند قند) و بروز جوش هست. در واقع شاخص گلیسمی بالا، رژیم غذایی پر از مواد غذایی قندی و مصرف اجناس لبنی از عواملی هستن که احتمال بروز جوش رو بالا می برن. دانه های تصفیه شده مانند آرد سفید، شیرینی جات، کیکا، نوشیدنیای گازدار، غلات صبحونه ی شیرین و بیسکویتا و چیزای دیگه ای به جز اینا شاخص گلیسمی بالایی دارن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کاهش مصرف مثل این مواد غذایی هم سلامتتون رو تضمین می کنه و هم اینکه باعث صافی پوست می شه.

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *