5 دلیل خوب برای مصرف بیشتر گردو | سبزیجات

5 دلیل خوب واسه مصرف بیشتر گردو

باید جمله «هر گردی گردو نمی شه» رو با آب طلا نوشت و آویزه هر کوی و برزنی کرد. قدیمیا یه چیزی می دونستن که اینجور ضرب المثلی ساخته ان.

نمی تونین تصور کنین مصرف روزانه چند عدد گردو چه تأثیری روی سلامتیتان داره. اگه کلسترول خونتون بالاست، قلب نازنینتان مشکلی داره، یبوست دارین، نگرانی لاغری رهاتون نمی کنه به سراغ این گرد به درد بخور برید. باید بدونین زیر اون پوست سفت دنیایی از خواص فوق العاده در انتظارتونه. با ما همراه باشین تا گلچینی از خواص گردو رو بازگو کنیم.

 

١- گردو واسه اونایی که میخوان لاغر شن

اگه عزمتونو جزم کردین چند کیلویی لاغر شید بدونین گردو می تونه همیار خوبی واسه رسیدن به خوش اندامی باشه. به خاطر این که اگه قبل از غذا یه مشت گردو (30 گرم) بخورین مطمئنا اشتهایی واسه پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه ای و چیزای دیگه ای به جز اینا دارین. در این صورت نه فقط پرخوری نمی کنین بلکه کلی فیبر هم نصیبتون می شه. به خاطر این که گردو سرشار از فیبره به خاطر همین سیری طولانی یه مدت بوجود میاره. وقتی که فیبرها وارد معده می شن آب رو به خود جذب می کنن و حجیم می شن. به خاطر همین به این زودیا گرسنه تون نمی شه.

 

٢- گردو واسه اونایی که از یبوست رنج می برن

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامینای دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی هم عایدتان می شه

٣- گردو اندازه کلسترول خون رو کم می کنه

گردو پر از «استرولای گیاهی» است و به خاطر همین می تونه اندازه کلسترول بد خون رو کم کنه. استرولای گیاهی دارای یه بافت شیمیایی هستن که به کلسترول نزدیکه. به خاطر همین می تونن در روده ها کلسترول بد رو به خود جذب کنن و اندازه اونو کم کنن. وقتی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می کنه خطر دچار شدن به مریضیای قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری هم کم میشه.

۴- گردو دوستدار قلب نازنین شما

گردو واسه سلامت قلب خوبه. به خاطر این که این ماده غذایی با ارزش پر از اسیدهای چرب امگا 3 هستش و به خاطر همین به کارکرد خوب قلب کمک زیادی می کنه. علاوه بر این درصد اسیدهای چرب اشباع شده یا همون چربیای مضر گردو بسیار کمه و در عین حال شامل اندازه زیادی منیزیم هستش. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که منیزیم تنظیم کننده ضربان قلب است و از رگای خونی مراقبت می کنه. پس واسه این که قلبتون در سلامت باشه گردو رو وارد برنامه غذایی تون بکنین.

 

۵- گردو شما رو از گزند پیری دور می کنه

اگه واسه داشتن پوستی جوون و سرحال به دنبال شکلای جور واجور کرمای ضد چروک هستین بهتره این آیتم رو با دقت بیشتری بخونین. اگه نمی خواین دست روزگار به این زودیا پوست شما رو پر از نقش و نگار کنه گردو بخورین. می پرسین به چه دلیل؟ به خاطر این که گردو شامل آنتی اکسیدان هاییه که پوست رو جوون نگه می دارن.

گردو پر از فیبره. فیبرهای غذایی اثر بسیار خوبی روی کارکرد روده ها میذاره. در واقع باعث می شن روده ها کار دفع رو راحت تر بکنن

باید بدونین که مصرف 25 گرم گردوی تازه حدود 15 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین E رو تأمین می کنه. حتماً هم می دونین که ویتامین E ویتامین جوانیه. یعنی چین و چروک رو از پوست دور می کنه. علاوه بر این گردو شامل آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستش که اثرات منفی رادیکالای آزاد رو خنثی می کنن. رادیکالای آزاد مولکولایی هستن که به سلولای پوست آسیب می رسونن و باعث پیری اونا می شن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامینای دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی هم عایدتان می شه.

 

گردو: لطفاً در مصرف اون زیاده روی نکنین

نه فقط گردو بلکه هر ماده غذایی به درد بخور دیگری رو هم به اندازه بخورین. هر چند گردو خواص زیادی داره و واسه سلامتی ما خیلی خوبه اما نباید در مصرف اون دچار زیاده روی شید. مصرف روزانه 30 گرم از این ماده غذایی کافیه. با اینحال که چربیای موجود در گردو جزو چربیای به درد بخور حساب می شن اما در هر حال این ماده غذایی چربه و باید در مصرف اون دچار زیاده روی نشید.

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *