5 دلیل خوب برای خوردن آووکادو | تغذیه سالم

5 دلیل خوب واسه خوردن آووکادو

5 دلیل خوب واسه خوردن آووکادو

۵ دلیل خوب واسه خوردن آووکادو

۵ دلیل خوب واسه خوردن آووکادو

آووکادو پر از آنتی اکسیدان هاییه که با شکلای جور واجور مریضی ها مقابله می کنن.

به گزارش ملت ایران به نقل از همشهری ؛ آووکادو پر از آنتی اکسیدان هاییه که با شکلای جور واجور مریضیا مقابله می کنن. حتماً می گین این جور میوه ها مال از ما بهترانه و این روزا با قیمت سر به فلک کشیده اونا کی می تونه به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کنه؟ شاید حق با شما باشه. اما اگه می تونین به شکرانه عظمت الهی از تموم نعمت هاش استفاده کنین.

تک تک این نعمتا پرده ای از قدرت نا تموم پروردگاریه که با عشق واسه بندگانش خلق کرده تا از اونا «بخورند و بخورن و اسراف نکنن». آووکادو هم جزو همون نعمت هاییه که در عین خوشمزگی فواید عجیب زیادی واسه سلامت بدن داره. واسه آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شید.

۱- آووکادو واسه سلامت چشم ها

آووکادو منبع فوق العاده لوتئینه. این کاروتنوئید مانند یه آنتی اکسیدان عمل می کنه و از دچار شدن به مریضیای مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد. این میوه سبز خوش رنگ هم اینکه شامل کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و هم اینکه ویتامین E هستش.یه فنجون آووکادو، یه چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همون اسید فولیک رو تأمین می کنه. این ویتامین خطر دچار شدن به ناهنجاریای مادرزادی جنین رو کاهش می دهداز این گذشته آووکادو به شما کمک می کنه که کاروتنوئید میوه های دیگه رو بیشتر جذب کنین. مصرف مواد غذایی شامل کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که پر از چربیای اشباع نشده مونوه) باعث می شه که بدن شما بیشترین اندازه این مواد مغذی رو جذب کنه. یه روش آسون واسه جذب بیشتر این مواد مغذی اینه که آووکادو رو به ترکیبات سالادتان اضافه کنین.

۲- آووکادو کمک می کنه تا لاغرتر شید

اگه می خواید چند کیلویی کم کنین آووکادو در خدمت شماس. نصف آووکادو شامل ۳٫۴ گرم فیبرهای حلال و غیر حلاله. بدن به این فیبرها نیاز داره تا کارکرد سیستم گوارش بدن رو در شرایط مطلوبی نگه داره. علاوه بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی دن که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شن. به خاطر همین باعث می شن که شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشین و به سراغ غذا خوردن نرید.آووکادو هم اینکه شامل اسید اولئیکه. این اسیدهای چرب وظیفه فعال کردن بخشی از مغز رو رو دوش دارن که فرمون احساس سیری رو صادر می کنه. چربیای اشباع نشده مفیدی که شامل اسید اولئیک هستن در مقایسه با چربیای اشباع شده و چربیای ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می کنن. هر چی شما بیشتر احساس سیری داشته باشین طبیعتاً کمتر به طرف خوراکیای جور واجور گرایش پیدا می کنین و دریافت کالریای کمتر به لاغری و زیبایی اندام شما منجر می شه.آووکادو منبع فوق العاده لوتئینه. این کاروتنوئید مانند یه آنتی اکسیدان عمل می کنه و از دچار شدن به مریضیای مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد.

۳- آووکادو باعث کنترل قند خون می شه

آووکادو پر از چربیای اشباع نشده مونو به درد بخور هستش و اجازه نمی ده بعد از خوردن غذا اندازه گلیسمی خون یهو بالا بره. داشتن یه رژیم غذایی پر از چربیای به درد بخور حتی می تونه حالت مقاومت به انسولین رو به هم بزنه. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث اثبات دراز مدت گلیسمی می شه که کم کم به دیابت منجر می شه. تلاش کنین به جای مالیدن کره های پرچرب روی نون یا به کار گیری سسای مایونز در ساندویچ هاتون از پوره آووکادو استفاده کنین.

۴- آووکادو و سلامت قلب

درسته که آووکادو پرکالری و پر از مواد چربه (در نصف یه عدد آووکادو ۱۳۸ کالری و ۱۴٫۱ گرم چربی هست) اما همین میوه پر از مواد مغذی و ترکیبات به درد بخور واسه قلب هستش. اگه می تونین به طور مرتب از این میوه بخورین و اگه نمی تونین بعضی وقتا واسه تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنین.فولات موجود در آووکادو خطر سکته و دچار شدن به مریضیای قلبی رو کم می کنه. اگه شمام در خونواده تون سابقه مریضیای قلبی هست و یا اگه عوامل مریضی زایی مثل اضافه وزن دارین و یا سیگار می کشید آووکادو رو دریابید. این میوه می تونه قلب شما رو در سلامت نگه داره.

۵- آووکادو واسه خانومای باردار خوبه

یه فنجون آووکادو، یه چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همون اسید فولیک رو تأمین می کنه. این ویتامین خطر دچار شدن به ناهنجاریای مادرزادی جنین رو کم می کنه. اگه باردارین و یا قصد بچه دار شدن دارین از این میوه بخورین تا بچه سالم به دنیا بیارین.

 آووکادو پر از آنتی اکسیدان هاییه که با شکلای جور واجور مریضیا مقابله می کنن. حتماً می گین این جور میوه ها مال از ما بهترانه و این روزا با قیمت سر به فلک کشیده اونا کی می تونه به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کنه؟ شاید حق با شما باشه. اما اگه می تونین به شکرانه عظمت الهی از تموم نعمت هاش استفاده کنین.

تک تک این نعمتا پرده ای از قدرت نا تموم پروردگاریه که با عشق واسه بندگانش خلق کرده تا از اونا «بخورند و بخورن و اسراف نکنن». آووکادو هم جزو همون نعمت هاییه که در عین خوشمزگی فواید عجیب زیادی واسه سلامت بدن داره. واسه آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شید.

۱- آووکادو واسه سلامت چشما

آووکادو منبع فوق العاده لوتئینه. این کاروتنوئید مانند یه آنتی اکسیدان عمل می کنه و از دچار شدن به مریضیای مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد. این میوه سبز خوش رنگ هم اینکه شامل کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و هم اینکه ویتامین E هستش.یه فنجون آووکادو، یه چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همون اسید فولیک رو تأمین می کنه. این ویتامین خطر دچار شدن به ناهنجاریای مادرزادی جنین رو کاهش می دهداز این گذشته آووکادو به شما کمک می کنه که کاروتنوئید میوه های دیگه رو بیشتر جذب کنین. مصرف مواد غذایی شامل کاروتنوئیدها مانند میوه و سبزیجات به همراه آووکادو (که پر از چربیای اشباع نشده مونوه) باعث می شه که بدن شما بیشترین اندازه این مواد مغذی رو جذب کنه. یه روش آسون واسه جذب بیشتر این مواد مغذی اینه که آووکادو رو به ترکیبات سالادتان اضافه کنین.

۲- آووکادو کمک می کنه تا لاغرتر شید

اگه می خواید چند کیلویی کم کنین آووکادو در خدمت شماس. نصف آووکادو شامل ۳٫۴ گرم فیبرهای حلال و غیر حلاله. بدن به این فیبرها نیاز داره تا کارکرد سیستم گوارش بدن رو در شرایط مطلوبی نگه داره. علاوه بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی دن که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شن. به خاطر همین باعث می شن که شما مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشین و به سراغ غذا خوردن نرید.آووکادو هم اینکه شامل اسید اولئیکه. این اسیدهای چرب وظیفه فعال کردن بخشی از مغز رو رو دوش دارن که فرمون احساس سیری رو صادر می کنه. چربیای اشباع نشده مفیدی که شامل اسید اولئیک هستن در مقایسه با چربیای اشباع شده و چربیای ترانس موجود در مواد غذایی صنعتی احساس سیری بیشتری ایجاد می کنن. هر چی شما بیشتر احساس سیری داشته باشین طبیعتاً کمتر به طرف خوراکیای جور واجور گرایش پیدا می کنین و دریافت کالریای کمتر به لاغری و زیبایی اندام شما منجر می شه.آووکادو منبع فوق العاده لوتئینه. این کاروتنوئید مانند یه آنتی اکسیدان عمل می کنه و از دچار شدن به مریضیای مربوط به چشم پیشگیری به عمل می آورد.

۳- آووکادو باعث کنترل قند خون می شه

آووکادو پر از چربیای اشباع نشده مونو به درد بخور هستش و اجازه نمی ده بعد از خوردن غذا اندازه گلیسمی خون یهو بالا بره. داشتن یه رژیم غذایی پر از چربیای به درد بخور حتی می تونه حالت مقاومت به انسولین رو به هم بزنه. متأسفانه وضعیت مقاومت به انسولین باعث اثبات دراز مدت گلیسمی می شه که کم کم به دیابت منجر می شه. تلاش کنین به جای مالیدن کره های پرچرب روی نون یا به کار گیری سسای مایونز در ساندویچ هاتون از پوره آووکادو استفاده کنین.

۴- آووکادو و سلامت قلب

درسته که آووکادو پرکالری و پر از مواد چربه (در نصف یه عدد آووکادو ۱۳۸ کالری و ۱۴٫۱ گرم چربی هست) اما همین میوه پر از مواد مغذی و ترکیبات به درد بخور واسه قلب هستش. اگه می تونین به طور مرتب از این میوه بخورین و اگه نمی تونین بعضی وقتا واسه تنوع هم که شده از طعم و خاصیت این میوه استفاده کنین.فولات موجود در آووکادو خطر سکته و دچار شدن به مریضیای قلبی رو کم می کنه. اگه شمام در خونواده تون سابقه مریضیای قلبی هست و یا اگه عوامل مریضی زایی مثل اضافه وزن دارین و یا سیگار می کشید آووکادو رو دریابید. این میوه می تونه قلب شما رو در سلامت نگه داره.

۵- آووکادو واسه خانومای باردار خوبه

یه فنجون آووکادو، یه چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همون اسید فولیک رو تأمین می کنه. این ویتامین خطر دچار شدن به ناهنجاریای مادرزادی جنین رو کم می کنه. اگه باردارین و یا قصد بچه دار شدن دارین از این میوه بخورین تا بچه سالم به دنیا بیارین.

 

 به نقل از همشهری

.

منبع :