5 قدم تا قلب سالم

تحقیقات نشون می دهد علاوه بر 58 میلیون آمریکایی گرفتار به مریضی های قلبی بقیه مردم هم نیازمند آموزش های پیشگیری از این مریضی هستن.

دکتر هولی آنارسون، مدیر مرکز و امداد قلب در انستیتو پرلمند در بیمارستان نیویورک عقیده داره 5 راهی که منتهی به سلامت قلب می شن عبارتند از:1- اندازه فشارخون تون رو بدونین: 

 

از دکترتان بخواین اندازه فشارخون، کلسترول و تری گلیسیرید مجاز شما رو اعلام کنه.

 

2- ورزش کنین: 

 دست کم 30 دقیقه پیاده روی در بیشتر روزای هفته خطر مرگ نابهنگام رو 50 درصد کاهش می دهد. فعالیت بدنی علاوه بر کاهش فشارخون، کلسترول، تری  گلیسیرید و استرس، باعث تقویت حافظه و روحیه و خواب راحت می شه.

 

3- بخندین:

15 دقیقه خندیدن با 30 دقیقه تمرین ایروبیک که باعث سلامت قلب می شه برابره. تحقیقات نشون داده خندیدن باعث تحریک مغز و ترشح هورمونی می شه که درد و نگرانی رو کاهش و کارکرد رگ های خونی رو افزایش می دهد.

 

4- به اندازه دور کمرتون توجه کنین: 

توجه به اندازه دور کمرتون خیلی موثره. چون رابطه مستقیمی با افزایش فشارخون، کلسترول و دچار شدن به دیابت داره.

 

5- خواب کافی داشته باشین: 

کمبود خواب باعث افزایش فشارخون و استرس، پرخوری و کاهش متابولیسم بدن می شه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *