تحقیقات نشون می دهد علاوه بر 58 میلیون آمریکایی گرفتار به مریضی های قلبی بقیه مردم هم نیازمند آموزش های پیشگیری از این مریضی هستن.

دکتر هولی آنارسون، مدیر مرکز و امداد قلب در انستیتو پرلمند در بیمارستان نیویورک عقیده داره 5 راهی که منتهی به سلامت قلب می شن عبارتند از:1- اندازه فشارخون تون رو بدونین: 

 

از دکترتان بخواین اندازه فشارخون، کلسترول و تری گلیسیرید مجاز شما رو اعلام کنه.

 

2- ورزش کنین: 

 دست کم 30 دقیقه پیاده روی در بیشتر روزای هفته خطر مرگ نابهنگام رو 50 درصد کاهش می دهد. فعالیت بدنی علاوه بر کاهش فشارخون، کلسترول، تری  گلیسیرید و استرس، باعث تقویت حافظه و روحیه و خواب راحت می شه.

 

3- بخندین:

15 دقیقه خندیدن با 30 دقیقه تمرین ایروبیک که باعث سلامت قلب می شه برابره. تحقیقات نشون داده خندیدن باعث تحریک مغز و ترشح هورمونی می شه که درد و نگرانی رو کاهش و کارکرد رگ های خونی رو افزایش می دهد.

 

4- به اندازه دور کمرتون توجه کنین: 

توجه به اندازه دور کمرتون خیلی موثره. چون رابطه مستقیمی با افزایش فشارخون، کلسترول و دچار شدن به دیابت داره.

 

5- خواب کافی داشته باشین: 

کمبود خواب باعث افزایش فشارخون و استرس، پرخوری و کاهش متابولیسم بدن می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *