5 قانون طلایی برای درست غذا خوردن و حفظ سلامتی | تغذیه سالم

5 قانون طلایی واسه درست غذا خوردن و حفظ سلامتی

شما می تونین با تغذیه سالم خیلی از مشکلات خود رو برطرف کرده و سلامت خود رو بازیابید. ما در طول روز مواد غذایی مختلفی رو مصرف می کنیم که هر کدوم می تونن اثرات بد و خوب خود رو دارا باشن. خیلی از آدما که از دیابت یا چاقی یا بیماریای قلبی عروقی یا حتی از سرطان رنج می برن که ممکنه به دلیل مصرف غذاهای ناجور و یا حتی نوع مصرف ناجور شون به این بیماریا گرفتار شده باشن. غذا خوردن کاریه که دست کم سه بار در روز انجام می شه و رابطه تنگاتنگی با سلامت داره و واسه همینه که روش درست غذا خوردن می تونه تاثیر زیادی روی سلامت و جلوگیری از دچار شدن به بیماریا داشته باشه. در ادامه ۵ نکته به شما یاد می دیم که با رعایت اونا سلامت شما در مورد غذا خوردن تضمین می شه.

۱. غذای سالم مادربزرگ تون رو با غذاهای بسته بندی عوض نکنین

مواد خوراکی بسته بندی شده در مغازه ها به دلیل اینکه باید موندگاری بیشتری دارا باشن مقادیر زیادی نگه دارنده دارن. هم اینکه به دلیل بسته بندیای اونا با مواد معمولا پلاستیکی درصد سرطان زایی این مواد غذایی بیشتر می شه. درنتیجه این خوراکیا ضررای زیادی می تونن دارا باشن. حتی ممکنه ضرر اونا از فایدشان بیشتر باشه. واسه همینه که پیشنهاد می شه هیچ وقت در خوردن اونا زیاده روی نکنین و تا جایی که می شه سمت این خوراکیا نرید.

۲. دوری از خوردن غذاهای آماده

تا الان بارها از ضرر و زیان غذاهای آماده و فست فود ها گفته شده و خودتون از این مسائل آگاهید. فست فودا علاوه بر اینکه افزودنیای مضر دارن اندازه مواد غذایی سالم و جذب مثبت شون هم کم بوده و مصرف دراز مدت اونا می تونه ضررای جبران ناپذیری به سلامت شما وارد کنه.

۳. خوردن مواد غذایی تخمیر شده

مواد غذایی که پردازش شده و دیگه شکل تازه خود رو ندارن و می تونن مدت بیشتری دووم بیارن خوب نیستن. مواد خوراکی مثل ترشیا، شورا و چیزای دیگه ای به جز اینا به دلیل عمل باکتریا و قارچا و چیزای دیگه ای به جز اینا شکل و مزه شون تغییر کرده و هم اینکه مواد غذایی داخل اونا هم تغییر می کنه. در این قسم خوراکیا امگا۳ از بین رفته و مواد مغذی کمتری واسه جذب هست. به خاطر همین احتمال عضله سازی یا سوزوندن چربی به وسیله این غذاها خیلی کم بوده و یعنی ارزش غذایی کمی دارن.

۴. مصرف همیشگی گوشت

خوردن گوشت هر چند واسه بدن شما لازمه و بخش موثری از پروتئین و دیگر مواد غذایی رو تامین  می کنه اما مصرف بیشتر از اندازه اونم می تونه مضر باشه و خطر دچار شدن به چاقی، بیماریای قلبی و حتی سرطان رو زیاد کنه. بهتره تلاش کنین مصرف سبزیجات رو از مصرف گوشت بیشتر کرده و گوشت رو تنها ۲ الی ۳ بار در هفته بخورین.

۵. هر ماده خوراکی رو مصرف نکنین.

خوراکیایی که به اونا علاقه دارین و همیشه مصرف شون می کنین شک نداشته باشین تاثیر زیادی در سلامت شما می ذارن پس بهتره درباره شکل جفت و جور و مواد اولیه مصرفی اونا هم اطلاعاتی داشته باشین. کمی تحقیق کنین تا مطمئن شید که اونا در شرایط مناسب بهداشتی جفت و جور می شن و هم اینکه روش درست کردن اونا در دراز مدت ضرری به شما نمیرسونه.

.

منبع : 7ganj.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *