5 قانون اصلی چربی سوزی | تغذیه سالم

5 قانون اصلی چربی سوزی

تغذیه

وقتی غذایی که می خورید به عنوان انرژی مصرف نمی شه و یا واسه بازسازی بدن مورد استفاده قرار نمی گیره، به صورت چربی ذخیره می شه.

5 قانون اصلی چربی سوزی

برنامه های چربی سوزی کمک می کنن انتخابای غذایی و انرژی دریافتی خود رو کنترل کنین.

بیشتر برنامه های چربی سوزی کمک می کنن انتخابای غذایی و انرژی دریافتی خود رو کنترل کنین.

هم اینکه مجبور به حرکتتان می کنن. اما یه چیزه که خیلی از اونا ندیده می گیرن.

و این دقیقا همون چیزیه که بین افراد موفق و نا موفق فرق بوجود میاره.

این مورد عادات روزانه شما هستش.

اما قبل اینکه به این مورد بپردازیم بیایید بررسی کنیم یه برنامه چربی سوزی خوب چیجوریه.

برنامه های چربی سوز چند چیز مشترک بین همدیگه دارن.

در واقع 5 چیز. همین حالا هم میدونید این موارد چه چیزایی هستن اما بیایید با هم مرور کنیم.

قوانین اصلی چربی سوزی، زیادتر از اندازه غذا نخورین
به گزارش
اگه برنامه عادی خود رو استفاده می کنین خیلی بیشتر از چیزی که واسه کاهش وزن نیازه غذا مصرف می کنین.

وقتی غذایی که می خورید به عنوان انرژی مصرف نمی شه و یا واسه بازسازی بدن مورد استفاده قرار نمی گیره، به صورت چربی ذخیره می شه.

این مورد بسیار ساده س! اما بدیش اینه در خیلی از مواقع ندیده گرفته می شه.

دلیلش اینه که خیلی از ما اصلا نمی دونیم واقعا چه مقدار غذا می خوریم.

انجام این کار ساده س! فقط کافیه به مدت 3 روز هرآنچه می خورید رو یادداشت کنین.

بعد از 3 روز دنبال کردن غذاهای مصرفی می تونین خیلی راحت فهمیده باشین چه مقدار غذا می خورید.

بعد تنها باید به جای غذاهای بی خاصیتی که تنها کالری دارن غذاهای سالم و غنی رو جانشین کنین.

و یا تنها کمی از مقدار وعده های خود کم کنین.

قوانین اصلی چربی سوزی، خوردن مقدار مناسب از غذای سالم

بسته به اینکه از کی می پرسین غذای سالم می تونه معانی متفاوتی داشته باشه.

اما یه حقیقت جهانی هست: مواد مغذی بیشتر با کالری کمتر دستور رسیدن به موفقیته.

به صورت کلی بهترین غذاها شامل گوشتای بدون چربی، سبزیجات، چربیای با کیفیت و مقداری هم نشاسته، بسته به مقدار تحمل کربوهیدراتتان هستن.

اما بهترین قسمت مصرف این نوع غذاها: اونا در مقایسه با موارد فرآوری شده خیلی کم کالری هستن.

اما چه مقدار باید بخورین؟

واسه همینه که کنترل وعده ها خیلی با اهمیته.

به ترازو یا فنجون اندازه گیری احتیاجی ندارین تنها چیزی که لازم دارین دستای خودتونه.

در ادامه یه راهنمای کلی درباره یه وعده استاندارد رو براتون توضیح میدم:

یه مشت کامل کربوهیدرات

به اندازه یه کفه دست پروتئین

به اندازه انگشت شست چربیای سالم

یه مشت کامل سبزیجات

نکته: آقایون معمولا به دو برابر این مقدار نیاز دارن تا به اندازه کالری لازم خود در طول روز برسن.

قوانین اصلی چربی سوزی، افزایش مقدار فعالیت

خیلی از افراد فکر می کنن تنها راه کاهش وزن و چربی سوزی اینه که روزانه به مدت 2 ساعت ورزش کنن.

حالا خوبیش اینه این طرز فکر اشتباهه.

می تونین فقط با افزایش اندازه حرکت خود در طول روز یافته های فوق العاده ای در کاهش وزن ببینین.

به جای آسانسور از پله ها استفاده کنین به جای ماشین تلاش کنین بیشتر پیدا روی کنین، هنگام ساعت نهار به پیاده روی برید و خیلی از کارای دیگری که می تونین در بین کارای روزمره اضافه کنین.

اینا خیلی ساده به نظر می رسن اما می تونن تاثیر بسیار فوق العاده ای روی مقدار وزنی که کم می کنین بذارن.

قوانین اصلی چربی سوزی، چند مرتبه در هفته ورزش قدرتی انجام بدین

واسه اینکه ظاهر و احساس خوبی داشته باشین و روند کاهش وزن رو سرعت ببخشین باید به انجام ورزشای عضله ساز بپردازید مانند تمرین با وزنه یا تمرین با وزن بدن.

انجام اینجور ورزشایی حتما نباید خیلی شدید باشه و به مدت زمان طولانی هم احتیاجی ندارن.

بهترین کاری که می تونین بکنین اینه که به آرومی شروع کنین و هفته ای دو یا سه مرتبه به باشگاه برید.

یه چرخه کامل از تمرینات کل بدن مانند اسکوات، لانج و پرس رو انجام بدین. همه اینا تنها 45 دقیقه زمان لازم دارن.

احتیاط: ورزش چیزیه که خیلی از افراد طرز فکر غلطی درباره اش دارن.

واسه پیشرفت کردن حتما به یه برنامه ورزشی کامل و بی اشکال نیاز ندارین.

واسه شروع تنها بهونه ای لازم دارین که چند مرتبه در هفته به باشگاه برید.

می تونین به مرور تمرینات خود رو حرفه ای تر و منظم تر دنبال کنین.

قوانین اصلی چربی سوزی، انجام ورزشای هوازی با فاصله

اگه ورزشای قدرتی کمک می کنن عضله سازی کنین، ورزشای هوازی فعالیتی هستن که کمک می کنن کالری بسوزونین.

در طول ورزش هوازی تلاش کنین به مدت زمانای کوتاه با شدت بالا کار کنین و بین اونا یه مدت رو به استراحت بپردازید.

ورزش به این روش کمک میکنه بتونین مقدار زیادی کالری رو تو یه وقتی کوتاه بسوزونین.

واسه شروع تنها چیزی که لازم دارین یه دوچرخه واسه ورزش، تردمیل و یا دیگه وسائل لازم واسه ورزش هوازیه بعد این موارد رو امتحان کنین:

30 ثانیه با سرعت بالا پدال بزنین یا بدوید.

60 ثانیه واسه ریکاوری آهسته رکاب بزنین یا آهسته بدوید.

این یه دور بود، حالا همینطوری ادامه بدین تا دست کم به 6 دور برسین.

روش اشتباه کاهش وزن

معمولا بیشتر مقاله ها تا همینجا توضیح میدن و بعد رهاتون می کنن.

بدیش اینه اطلاعاتی که بالا گفته شد نمی تونن به تنهایی کمکتون کنن.

دونستن اینکه چیجوری میشه وزن کم کرد با انجام دادنش خیلی فرق داره.

همه چیز به تمرین روزانه، رفتارتون، عاداتتان، چیزی که هر روز انجام می دید و تصمیماتی که می گیرین برمیگرده.

اما چیجوری عادات رو تغییر بدیم؟

خیلی از مردم با کم شدن وزن مشکل دارن چون میخوان تو یه اون کارای زیادی کنن.

معمولا بیشتر افراد در مورد بدن خود یا همه چیز یا هیچی رو انجام میدن.

یه روزه تموم غذاهای ناسالم رو با هم کنار می ذاریم، مدت زمان زیادی رو صرف ورزش می کنیم و حتی به اصلاح عادات بد مانند کم خوابی هم می پردازیم.

بعد از گذشت چند هفته عادات خوبی که به صورت انفجاری در پیش گرفته شدن خسته کننده می شن و به این باور می رسید که هیچوقت نمی تونین از حالت قبلی خارج شید.

اینکه بخواین از همون اول همه عادات خود رو یهو تغییر بدین نشدنیه.

راه و روش بهتر اینه که هر بار روی یه عادت کار کنین.

در انجام یه کار خود استاد شید و پس از اطمینان از تثبیتش به سراغ غادتی دیگه برید.

با این راه و روش از همیشه بهتر وزن کم می کنین و واسه یه عمر عاداتی خوب رو در خود نهادینه می کنین.

روش درست کاهش وزن

گویی این تغییرات کوچیک به تنهایی نمی تونن تاثیر زیادی بر چربی سوزی بذارن.

اگه همه رو با هم جمع کنین و هر روز انجامشون بدین نتیجه اش براتون عجیب هستش.

اینم چند مثال از این جوری عادات سالم:

به کار گیری روغن ماهی و مولتی ویتامین

آروم غذا خوردن

دست کم هفته ای سه روز ورزش کردن

دست کشیدن از غذا پس از 80 درصد احساس سیری

کاهش خوردن کربوهیدرات

خوردن سبزیجات و پروتئین به همراه هر وعده

دادن 20 دقیقه واسه کاهش استرس

خیلی ساده یکی از این عادات رو انتخاب کنین و به مدت دو هفته انجامش بدین.

کاری به موارد دیگه نداشته باشین. بعد از دو هفته یه عادت دیگه رو اضافه کنین.

واسه گرفتن یافته های دراز مدت باید همه چیز رو ساده پیش ببرین.

پیچیده کردن تغییرات تنها کار رو واسه خودتون سخت می کنه.سیمرغ

.

منبع : pezeshk.us

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *