موضوعات

برچسبا

  • شکلای جور واجور روش هدف دار بازاریابی
  • بازاریابی
  • بازاریابی دیجیتالی
  • دیجیتال

  • طرح کار و کاسبی

سرفصلای مقاله

 

  • سوالات درست سوال کنین
  • توضیح مشکل و اهداف با معنی که تیم بازاریابی میخوان یا می تونن به اونا برسن رو شناسایی کنین
  • پیشرفت یه متدولوژی واسه شناسایی کانالا یا فعالیتای بازاریابی که می خواین در اونا سرمایه گذاری کنین
  • سرمایه گذاری

  • واسه کانالای مشخصی که می خواین در اونا سرمایه گذاری کنین اهداف اساسی در نظر بگیرین
  • یه روند گردش کاری کامل و موثر و خلاصه واسه فعالیتای بازاریابی تنظیم کنین
  • یافته ها رو گزارش بدین و دوباره آزمایش کنین و بعد منابع رو به اندازه نیاز پیشرفت بدین و دوباره تخصیص بدین

 

امتیاز این پست

توضیح شکل ۱ ) فهم رفتار چند پلتفرمی مصرف کننده به شکل مدلی بیان شده که نشون میده مصرف کننده به چه منظور و به چه میزانی از وسایل الکترونیکی هوشمند استفاده می کنه.
اینا چالشایی هستن که ما به عنوان بازاریاب با اونا روبه رو هستیم. راه و روش درست اینه که اقدامات بیشتری انجام بدیم ( ارائه کانالای بازاریابی بیشتر / تخصصی تر شدن ). چه یه شرکت بزرگ داشته باشین یا یه استارتاپی که با سرمایه گذاری خصوصی به وجود اومده و یا تو یه صنعت تحت نظارت شدید کار کنین، فرقی نمی کنه، همه به دنبال انتخابای بیشتر هستن. در خیلی از موارد افزایش انتخابا دلیل محدود شدن در پیشرفت، جداول وقتی طولانی، و کسری بودجه می شن. در واقع، بیشتر ما به دنبال یه راه و روش ساده شده هستیم به این معنا که دریک صنعت فعالیتای درست رو اولویت بندی کنیم.
یکی از مهم ترین نکات در مورد اولویت بندی فعالیتا اینه که شما اول باید براساس تمرکز کنین، به طور مثال اینکه بر چه اهدافی باید تمرکز کرد و، چیجوری گزارش دهی مناسب واسه جمع آوری اسناد کاری رو پیشرفت بدیم، در چه جاهایی با وجود منابع، به درد نخور عمل کردیم و چیجوری می تونیم پروسهای گردش کاری رو ساده تر کنیم، چیجوری می تونیم بازدهی مون رو افزایش بدیم؟ واسه موفق شدن باید کارای درست رو انجام بدیم به جای اینکه کارای بیشتری انجام بدیم.
هدف این پست کمک به بازاریابان جهت تعیین چگونگی شروع واجرای یه روش هدف دار بازاریابی کامل آنلاینه. اینکه چیجوری فرآیندا رو آسون کنن و مطمئن شن که فعالیتای درست رو اولویت بندی کردن تا بتونن به اهداف بازاریابی شون برسن.

سوالات درست سوال کنین

( به یه بینش عمیق در مورد چگونگی موافق شدن بازاریابی با سازمان برسین ).
این قدم مهم ترین قدم در برنامه ریزی و پیشرفت یه روش هدف دار بازاریابی آنلاین کامله. اولویت بندی فعالیتای جورواجور بازاریابی و تعیین اینکه اهداف پر معنایی رو واسه سازمان مشخص کردین یا خیر و به اونا رسیدین یا خیر، بدون داشتن فهم عمیق از اهمیت بازاریابی واسه کسب وکار تقریباً غیر ممکنه و ممکن نمی شه. کارکردهای جور واجور بازاریابی به نوع کسب وکار و جایگاه اون وابسته. هدف سازمان، ایجاد باخبر شدن از برند، پیشرفت باخبر شدن از محصول، تناسب محصول با بازار، افزایش دیده شدن و یا یعنی جذب مشتری و تولید درآمده؟

برنامه ریزی

واسه رسیدن به فهم عمیق اولویتا نیاز به نگاه ۳۶۰ درجه از همه عواملی که بیشترین تاثیر رو بر کسب وکارتون داشتن دارین. این نگاه باید از دیدگاه های جور واجور مثل نظرات مدیر فروش، مدیر محصول، مدیر بازاریابی، مدیران حسابداری و سرمایه گذاران و دیگه مدیران به دست بیاد.
سوالات نمونه :

از دیدگاه سطوح بالای مالی ( مدیران ارشد اجرایی/ مدیر ارشد مالی / مدیران سطوح بالا )

  • شرکت خود تامین مالی کرده یا کسی در اون سرمایه گذاری کرده؟
  • تا ۱۲ الی ۲۴ ماه آینده چه پیامدایی بر تعاملات ما با بقیه و نقاط عطف مالی داره؟
  •   شرکت سودآوره؟ اگه جواب بله س، این سود بیاری تا چه وقتی زمان میبره؟
  • درآمد هرساله شرکت چقدره؟

ازدیدگاه سطوح بالای کسب وکار ( مدیران ارشد اجرایی/ مدیر ارشد مالی / مدیران سطوح بالا )

  • ارزش افزوده خاص کسب وکار چیه؟
  • اهدافی کلی کسب وکار که درزمان ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده می خوایم به اونا برسیم کدوما هستن؟
  • زیر ساخت و منابع کلی که واسه رسیدن به اهداف نیاز هستن کدوما هستن؟

از دیدگاه سطوح بالای رشد(مدیران ارشد اجرایی/ مدیر ارشد مالی / مدیران سطوح بالا)

  • سازمان شما چیجوری اهداف و روش هدف دار دور و بر رشد، پیشرفت و بهینه سازی کسب وکار رو تدوین می کنه؟ کی تدوین می کنه؟ چه زمانایی اونا رو بازنگری می کنین؟ کی از دپارتمان بازاریابی در این مسئله نقش داره؟
  • کسب وکارتون چیجوری تعیین می کنه که چقدر پول هر ساله باید جهت رشد یا پیشرفت بنگاه سرمایه گذاری شه؟
  • مقدار سرمایه گذاری شده واسه رشد درزمان چند سال نوسان داشته یا ثابت مونده؟ به چه دلیل؟
  • هر ساله چه قدر از بودجه بازاریابی رو به آفلاین و چه قدر رو به فضای مجازی اختصاص می دید؟ به چه دلیل؟ این مقدار سال به سال نوسان کرده؟ اگه بله، این نوسانات به چه دلیله؟
  • نوسانات

 
 

سرمایه گذاری فروش

  • بحث و گفتگو کنین که چرخه فروش نرمال به چه صورته؟
  • بحث و گفتگو کنین که چه کسائی در تیم فروش عمیق ترین فهم از محصول و نیازای مشتری رو دارن؟
  • بحث و گفتگو کنین که تیم فروش به هنگام فروش ممحصولات و امتحان مشتری بالقوه چه اهداف اصلی رو در نظر می گیرن؟
  • دور و بر روندها و تقاضاهای اجناس و خدمات بحث و گفتگو کنین.
  • بحث و گفتگو کنین که شرکای هدف دار شرکت کدوما هستن و چیجوری میشه در اونا نفوذ کرد؟

مدیر بازاریابی

  • نقشای تیم بازاریابی، KPI/  شاخص کلیدی کارکرد رو مورد بررسی قرار بدین و نسبت به نقشای تیمی که می خواید استخدام کنین، شناخت پیدا کنین.
  • بررسی خلاصه کانالای جور واجور بازاریابی اینترنتی، فعالیتایی که درزمان زمان در این کانالا انجام می شن و کارکرد کلی بازار
  • گفتگو درباره اهداف گسترده بازاریابی و فرصت رشد
  • کانالای بازاریابی وجود دارن که شما در اونا سرمایه گذاری نکردین ولی قصد ورود به اونا رو دارین؟ چی مانع از سرمایه گذاری شما در اون کانالا می شه؟
  • کدوم اجناس یا خدمات تون هستن که بالاترین حاشیه سود رو دارن؟ کدوم کمترین حاشیه سود رو دارن؟
  • کدوم اجناس و خدمات هستن که بیشترین درآمد رو واسه بنگاه ایجاد می کنن؟
  • محصول یا خدمت جدیدی دارین که می خواین به بازار عرضه کنین؟ به چه دلیل؟
  • چالشا یا فرصتایی که در وارد کردن این محصول یا خدمت جدید به بازار روبه رو میشین کدوم ان؟

توضیح مشکل و اهداف با معنی که تیم بازاریابی میخوان یا می تونن به اونا برسن رو شناسایی کنین

وقتی که ما یه فهم عمیق ازاهداف و مقصودای گسترده مشتری، دپارتمان، و یا کسب وکار داریم، در قدم بعدی باید واسه شناسایی مشکلی که سازمان با اون روبه رو می شه آماده شیم همونجوریکه واسه رسیدن به اهداف پر معنا تلاش می کنیم. اینجاش خیلی مهمه که ما دلمون نمی خواد خودمون رو با تلاش واسه رسیدن به تعداد بیشمار اهداف و مقاصد محدود کنیم، اما باید بر اون دسته از اهدافی که واسه کل سازمان با معنی تر از بقیه هستن و براساس اطلاعاتی هستن که از قدم ۱ به دست آوردیم تمرکز کنیم.

مشکلی

واسه این قسمت یه نمونه سناریو میگیم تا این روند کلی این قدم دقیق تر بررسی شه. فرض می کنیم که مشکل سازمان، ورودش به بخش بازاریابی آنلاینه در حالی که نمی دونه از کجا باید شروع کنه. اما میدونیم که پر معنی ترین هدف واسه کل بنگاه اقتصادی، افزایش تعداد مشتریان بالقوه ایه که شرکت می خواد جذب کنه. این هدف خاص هدفیه که هم شرکتای B2B و هم هر سازمان خدماتی ( مثل نمایندگیا )  با اون مواجه می شن.

اقتصادی

توضیح شکل ۲ ) روند حل مشکل به شکل مدل بیان شده که گامای اون عبارتند از : ۱ ) توصیف مشکل ۲ ) پیشرفت یه برنامه ( ارائه راه حل ) ۳ ) اجرای برنامه ۴ )  آزمایش

راه حل

به طور خلاصه توضیح مشکل واسه سازمان به صورت زیره:
توضیح مشکل
سازمان واسه پیمودن راه ۵ ساله اش نیاز داره که تکنیکای دیگری واسه جذب مشتریان آینده جهت پشتیبانی از سهم بازار در حال رشدش استفاده کنه. این کانالا نیاز دارن که :
۱ ) در هدف قرار دادن مخاطبین اصلی کسب وکارای کوچیک و متوسط ( عموماً کمتر از ۲۰۰ کارمند ) موثر باشن.
۲ ) چهارچوب موثری جهت تضمین اینکه این کانالا پتانسیل جذب مشتری واسه نیروی فروش شرکت رو دارن ارائه بدن.
۳ ) و ما به طور پیوسته از نیاز واسه پیشرفت مکانیزمای گزارش دهی بدونیم تا سازمان به عنوان یه کل، فهم عمیق تری از اینکه چه مقدار از بودجه اش رو در کدوم دپارتمانا در آینده اختصاص بده داشته باشه.
نمونه اهداف سازمانی در جهت کمک به پشتیبانی از توضیح مشکل میتونن به صورت زیر باشن:
مشخص کردن کانالا و یا پلتفرمای بازاریابی مناسب که واسه شرکت افزایش جذب مشتری رو به دنبال داشته باشن.
وقتی که این کانالا رو شناسایی کردیم و کمپینایی رو روی این پلتفرما راه اندازی کردیم، اون گاه نیاز به فرایندی داریم که بتونه طرحای مربوط به کشش رشد رو کنار هم بذاره.
در قدم بعدی نیاز به تدوین یه چهارچوب بسیار شفاف درباره تعیین منابع لازم داریم تا بتونیم سرمایه گذاری در اون کانالا رو ادامه بدیم.
ممکنه شرکتی که در اون کار می کنین قبلا در کانالای بازاریابی آنلاین متفاوتی سرمایه گذاری کرده باشه و اهدافش کمی متفاوت با اهداف گفته شده باشه. در این حالت شما باید اول کارکرد این کانالا رو آزمایش کنین و بخشایی که میشه عملکردشون رو پیشرفت داد رو شناسایی کرد مثلا پیشرفت کامل سازی بین کانالای بازاریابی متفاوت، شناسایی متدولوژیایی واسه افزایش اندازه تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل این کانالا و یا داشتن اهداف دوره ای که به وسیله کانالا می خوایم برسیم.

 
 

پیشرفت یه متدولوژی واسه شناسایی کانالا یا فعالیتای بازاریابی که می خواین در اونا سرمایه گذاری کنین

قدم بعدی در پیشرفت روش هدف دار یا برنامه بازاریابی آنلاین کامل، تعیین کانالای مناسب جهت سرمایه گذاری براساس توضیح مشکل کلی و اهداف از پیش تنظیم شده. مثلا در سناریویی که در قبل گفته شد هدف اولیه افزایش تعداد مشتریان جذب شده بود. نمونه ما، قبلا در بازاریابی آنلاین فعالیت نداشت، پس اگه در شروع فعالیتای بازاریابی انلاین سرمایه گذاری سنگین انجام می شد عاقلانه نبود و بازخور خوبی هم نداشت. علاوه بر این، به خاطر این که شرکت درباره اینکه کدوم معیارهای کلیدی رو نیاز داره اطلاعی نداره، ما نیاز به فعالیتای بازاریابی داریم که واسه ایجاد پایه قوی گزارش دهی به ما کمک کنن.
در نتیجه واسه شرکتی که در قبل توضیح داده شد، سرمایه گذاری سنگین در کانالای پرداخت مثل جستجوی پرداخت، تبلیغات نمایشی، هدف گیری دوباره و امکان پیشرفت بازاریابی همکارانه پیشنهاد می شه. با شروع موفقیت آمیز این کانالا، هدف اینه که به مرور به درک درستی از مخاطبان اصلی اونایی که جامعه هدفمون هستن برسیم و این درک رو پیشرفت بدیم، همونجوریکه به کار گیری کلمات کلیدی اندازه تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل رو زیاد می کنه، این مخاطبان هم تعداد مخاطبان دیگرمون رو شدید شدن می کنن. این دیدگاه به معنی ندیده گرفتن امتیازات بلندمدت کانالای داخلی مثل روش هدف دار محتوا و سئو( SEO ) نیس اما این نکته مهمه که در برنامه یا روش هدف دار بازاریابی آنلاین شرکت، ما منابع فوری واسه سرمایه گذاری سنگین در این کانالا در اختیار نداریم و این تامین منابع آسون هم نیستن.

توضیح شکل ۳ ) کانالای بازاریابی ( مثل ایمیل، تبلیغات نمایشی، تبلیغات جستجوی پولی، شبکه های اجتماعی و بازدیدای مستقیم از وب سایتتون ) طی روند آگاهی در نظر گرفتن، قصد، تصمیم بر رفتار مشتری به هنگام خرید تاثیر میذاره.
Google: Think Insights
توضیح شکل ۴ ) جایگاه کانال بازاریابی در نمودار با اندازه آخرین تعامل و تعامل همکارانه توصیف می شه.
همونجوریکه گفته شد، فهمیدن اینکه کپی رایتینگ تبلیغ و کلمات کلیدی چه چیزایی باشن تا کارآیی خوبی در کانالای پرداخت داشته باشن، واسه اندازه گیری پتانسیل آینده کاری شرکت در دیگه فعالیتای بازاریابی مثل سئو ( SEO ) و بازاریابی محتوا، یافته های بسیار مهمی حساب می شن. و حتی دیگه احتیاجی به درک کامل سئو ( SEO ) و بازاریابی محتوا نیس.

بازاریابی محتوا

قدم ابتدایی واسه پیشرفت یه کمپین بازاریابی کامل منظم، درک اون نوع از یافته های بازاریابی از یه فعالیت بازاریابی خاصه که پایه مهمی واسه دیگه کانالای بازاریابی حساب می شه.

واسه کانالای مشخصی که می خواین در اونا سرمایه گذاری کنین اهداف اساسی در نظر بگیرین

بعد ازاینکه اهداف پایانی و کانالای بازاریابی که می خوایم در اونا سرمایه گذاری کنیم رو مشخص کردیم، حال می خوایم تعدادی از اهداف اصلی که در هر کدوم از این کانالا می خوایم به اونا برسیم رو تعیین کنیم. این تعیین کردن، ابزاریه واسه کمک به آدمایی که مسئول اجرای روش هدف دار هستن تا بتونن از اهداف گسترده پشتیبانی کنن.
مثال واسه  هدف پایانی: راه اندازی حساب جستجوی پرداخت شرکت
واسه فصل اول سال اهداف می تونن به توضیح زیر باشن:
هدف شماره ۱ ) به دست آوردن درک درستی از  نوع کپی رایتینگ تبلیغ، کلمات کلیدی، صفحات هدف ( صفحه فرود، صفحه هدایت کننده یا معرف، صفحه ای که با کلیک روی تبلیغ به نمایش در میاد ) که واسه رقبای تون موفق کار کردن.
هدف شماره ۲ ) کنار هم قرار دادن یه سلسله مراتب از کلمات کلیدی روشن، تستای کپی رایتینگ تبلیغ، تستای صفحه فرود و روش هدف دار کلی مناقصه واسه جستجوی حساب پرداخت.
واسه فصل دوم سال، اهداف واسه حساب می تونن به توضیح زیر باشن:

هدف شماره ۱ ) براساس راه اندازی دوباره حساب جستجوی پرداخت ؛ هدفا، مقصودهای مشخصی واسه بودجه و اهداف CRT : اندازه کلیک نسبت به رتبه ( Click-through rate ): حاصل تقسیم تعداد کلیک کاربران در مورد کلمه خاص به تعداد نمایش سایت ) و یا اهداف ( Cost Per Action : CPA : مقدار هزینه ای که کسب وکار به ازای تغییر در اندازه تبدیل می پردازه، مقدار هزینه ای که در ازای هر اقدام مخاطب واسه خرید محصول پرداخت می شه ).

در فصل دوم سال در نظر بگیرین و به اونا برسین. به خاطر این که ما یه حساب گشایش می کنیم و درک صحیحی از CPA هزینه به ازای هر اقدام ایده آل و یا حتی ارزش دراز مدت مشتری نداریم ، ما واسه پایه گذاری اولیه از اهداف عمومی استفاده می کنیم.

این اهداف عمومی شامل :

  • رسیدن به استاندارد صنعت از راه رسیدن به اندازه کلیک نسبت به رتبه CTR 1%
  • به جای به کار گیری Cost Per Acqusion، هزینه به ازای کسب، از فرمول ساده شده CPA، هزینه به ازای هر اقدام = هزینه کل یا تعداد تبدیلا استفاده کنین . که به اهداف پایانی اولیه زیر می رسید:
  • اولین هدف پایانی رسیدن به نقطه سر به سره ( نقطه ای که درآمدا برابر با هزینه هاست و سود ۰است ).
  • بعد از رسیدن به اولین هدف، دومین هدف می تونه افزایش سود دهی تبدیلات باشه.
  • بعد از رسیدن به هدف دوم، سومین هدف تعیین اینه که چیجوری بودجه کانالا رو بدون تاثیر گذاری بر اندازه سود دهی کلی، افزایش بدیم.

 
 

واسه فصل سوم سال  اهداف حساب جستجوی پرداخت می تونن به توضیح زیر باشن:
هدف شماره ۱ ) مروری بر اهداف ابتدایی داشته باشین و مشخص کنین که :

  • اگه به این مقاصد رسیدیم، مقاصد جدیدی بسازیم.
  • اگه به این مقاصد نرسیدیم، باید بفهمیم که چه چیزایی واسه رسیدن به این اهداف و اجرا برابر با روش هدف دار نیازه.

یه روند گردش کاری کامل و موثر و خلاصه واسه فعالیتای بازاریابی تنظیم کنین

کنار هم قرار دادن یه خلاصه بسیار روشن در اجرای یه کمپین روش هدف دار کامل بسیار باارزشه. نوشتن یه خلاصه روشن، خوب فکر شده و منظم رقابت برانگیزه، اما کنار هم قرار دادن فعالانه اون در آخر پول و زمان رو واسه شما ذخیره می کنه. یه خلاصه روشن مشخص می کنه که نتیجه با اهداف کلی مطابقت داره یا خیر و کانالا یا فعالیتا موفق بودن یا خیر. این خلاصه به خصوص در شرایطی که مدیر بازاریابی هم زمان چندین مسئولیت داره ولی اجرای فعالیتای روزانه رو نمی تونه مدیریت کنه مهمه.
بعد از اینکه خلاصه آماده شد، قدم بعدی که مهمه کارکردن با تیم واسه پیشرفت یه روند گردش کاری کامل  و بسیار موثر جهت اجرا برابر با فعالیتای بازاریابیه. یه گردش کاری که روی اون فکر شده باشه می تونه ما رو از پریشونی و گیجی برهاند و به افراد بگه که چه وقتی با چه دپارتمانایی جلسه دارن  و یا چه زمانایی حضورشون بررسی می شه، و چه انتظاراتی از اونا درباره ارتباطات و زمان پایان جلسات دارن.
توضیح شکل ۵ ) اعضای تیم ( به هنگام انجام پروژه های تیمی ) خصوصیات متفاوتی دارن که باید شناسایی گردند.
مثلا، اگه سایت شرکت نیاز به ایجاد صفحات فرود داشته باشه، ایده آل اینه که تیمای برند، محتوا، سئو( SEO ) و یا جستجوی پرداخت با همدیگه کار کنن تا  طرح کلی و کپی رایتینگ صفحه رو اولویت بندی کنن. وگرنه، اگه تیم جستجوی پرداخت یه صفحه فرود ( PPC /pay per click )  پرداخت به ازای هر کلیک بسازه و تیم سئو ( SEO)  صفحه فرود دیگری بسازه و از طرف دیگه تیم محتوا هم سومین صفحه فرود رو جفت و جور کنه، این فعالیتا شدیدا زائد شده و میتونه منتهی به ناپیوستگیای انبوه و مسایل اندازه پذیری شه که در آخر در سایت یهویی ظاهر شن. همونجوریکه گفته شد هدف پایانی اینه که حشو ( زیادی ) تا اون جا که ممکنه کم بشه.

یافته ها رو گزارش بدین و دوباره آزمایش کنین و بعد منابع رو به اندازه نیاز پیشرفت بدین و دوباره تخصیص بدین

بعد از اینکه کانالا و پلتفرمای بازاریابی جور واجور راه اندازی شدن و داده های زیادی واسه تحلیل و گزارش دهی به وجود اومدن، مهم ترین اقدام در قدم بعدی آزمایش دوباره این اطلاعاته و اینکه مشخص کنین که کانالا یا فعالیتا به اندازه کافی اجرا شدن و مهم تر اینکه کانالا پتانسیل رشد نسبت به کارکرد موجودشان رو دارن. آزمایش پیوسته و هدف دار اینکه منابع و بودجه برابر با اهداف پایانی و مقاصد سازمان تخصیص داده شدن هم مهمه. اگرمنابع به درستی تخصیص داده نشده ان، ما نیاز داریم که اونا رو دوباره تخصیص بدیم و یا در آینده اونا رو پیشرفت بدیم. ( مثلا در بخش منابع انسانی، اراده کردن در بخش استخدام نیرو ).

اراده کردن

از دیگر اقدامات مهم، آزمایش مجدده، آزمایش دوباره اینکه چه وقتی واسه شروع دیگه پلتفرما یا فعالیتای بازاریابی که قبلا در اولویت نبوده ان مناسبه و اینکه چیجوری فعالیتای بازاریابی موجود رو با کانالای جدید ترکیب کنیم تا دست کم فعالیتای زائد رو در میان پلتفرمای جور واجور داشته باشیم. جنبه دیگری که باید در نظر بگیریم اینه که ترکیب دیگر وسیله و منابع دلیل موثر تر شدن کل روند می شه؟
در آخرً این که، تدوین یه برنامه یا روش هدف دار بازاریابی آنلاین کامل شک نداشته باشین می تونه پیچیده باشه به خصوص اگه از کانالا یا پلتفرمای جورواجور بسیاری که در صنعتمان هست ( نه اون دسته از پیشرفتای پیوسته تکنولوژیکی که دلیل افزایش تعداد وسیله ها و پلتفرمای موجود می شه ) استفاده شه. ایجاد چارچوبی که منابع ( مثل زمان، پول، هوش افراد ) رو تضمین کنه مهمه، این چهارچوب باید بر اون دسته از فعالیتایی که از چشم انداز و اهداف و مقاصد کلی بنگاه رو پشتیبانی می کنن تمرکز کنه. این نوع از چهارچوب در اول زمان بر بوده ولی در دراز مدت میتونه به هنگام افزایش پیچیدگی در تیمای بازاریابی سازمان، پریشونی و گیجی رو کم کنه. داشتن اهداف روشن درباره چرایی سرمایه گذاری در بعضی کانالا و با چه مقاصدی، میتونه در گزارش دهی کمک کنه و هم اینکه تیما ( منابع داخلی و خارجی )  فهم درستی از مقاصدشان داشته باشن.
به همون اندازه که اکوسیستم صنعت در حال سخت تر شدنه، راه اندازی یه چهارچوب روشن از اینکه چیجوری روند و اجرای فعالیتای بازاریابی رو ساده کنیم، اهمیتش بیشتر می شه. بازاریابا باید چالشای جدید رو در آغوش بگیرن و روند رو با همدیگه شروع کنن .
الان بهترین زمان واسه شروعه.

روش هدف دار بازاریابی و تبلیغات کار و کاسبی خود رو تدوین کنین!

درخواست مشاوره

آزاده اردشیری چم

بیشتر از ده ساله که در حال کسب تجربه و مطالعه دائمی در مورد برندینگ و بازاریابی هستم. علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوون که امروزه با زندگی هممون آغشته شده. به خاطر همین همیشه در اشتیاق آموختن رویکردای نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این مورد هستم.

تجربه

دوست دارم اوقات فراغتم رو با دورهمیای دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرونم.

 

فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

بیشتر از ۱۰۰سوالی که باید هنگام طراحی سایت از خود سوال کنین


 

فروردین ۱۲, ۱۳۹۸

راهکارهایی واسه بازاریابی محتوا و ساخت محتوایی که بازدید کنندگان پسند می کردن


 

اسفند ۱۰, ۱۳۹۷

ویژگیای یه ایمیل تبلیغاتی خوب و ۱۴ نشونه ایمیل تبلیغاتیSpam


 

بهمن ۱۷, ۱۳۹۷

صفحه فرود چیه؟ و ۷ نکته در طراحی صفحات فرود


دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخشای موردنیاز علامت گذاری شدن *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

هیجده − چهار = <“