دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

قسمتی از متن پایان نامه :

نوآوری

نوآوری به کوشش­های یک شرکت جهت یافتن فرصت­های جدید و راه حل­های تازه اطلاق می­گردد. نوآوری، خلاقیت و آزمایش را طوری درگیر می­کند که به محصولات جدید، خدمات جدید، یا فرآیندهای تکنولوژیکی بهبود یافته منجر گردد. نوآوری یکی از عناصر اصلی استراتژی کارآفرینانه می باشد. به هر حال شغل مدیریت نوآوری، می­تواند به گونه کامل چالش­برانگیز باشد. نوآوری مستلزم جدا شدن شرکت از تکنولوژی­ها و اقدامات موجود و راه اندازی شرکتی ورای وضعیت فعلی می باشد. اختراعات و ایده­های نو نیازمند پرورش هستند، حتی وقتی که فوایدشان نامشخص می باشد. به هر حال، در فضای امروزی تغییر سریع، تولید اثربخش، جذب و به کارگیری نوآوری­ها می­تواند راه مهمی برای کسب مزیت رقابتی باشد. نوآوری­ها به شکل­های متفاوتی بروز می­یابد. نوآوری­های تکنولوژیکی به گونه ابتدایی شامل پژوهش و فعالیت­های مهندسی با هدف توسعه محصولات و فرآیندهای جدید می باشد. نوآوری محصول- بازار شامل تحقیقات بازار، طرح محصول و نوآوری­هایی در تبلیغات و ارتقاء می­باشد. نوآوری اداری، به سیستم­های مدیریت، تکنیک­های کنترل و ساختار سازمانی جدید بر می­گردد.

نوآوری می­تواند یک منبع برای پیشرفت عظیم و رشد قدرتمند سازمان باشد. هر چند، دام­های بزرگی برای شرکت­هایی که روی نوآوری سرمایه گذاری می­کنند هست. هزینه­های پژوهش و توسعه که با هدف شناسایی محصولات یا فرآیندهای جدید می باشد. اگر این کوشش به نتایجی منجر نشود می­تواند به معنی هدر دادن منابع باشد هرچند ممکن می باشد این نتایج به گونه مستقیم به محصول یا ارائه خدمت جدید منجر نشود. خطر دیگر مربوط به فضای رقابتی می باشد. چنانچه شرکتی یک قابلیت جدید یا یک پیشرفت تکنولوژیکی جدید را به کار ببرد، ممکن می باشد شرکت دیگری نوآوری مشابه را توسعه دهد یا از آن به شکل سودآورتری بهره گیری  کند. در نهایت، پژوهش و توسعه و دیگر کوشش­های نوآوری اغلب در بین فعالیت­هایی که به مقصود صرفه جویی اقتصادی حذف می­گردید جزء اولین­ها می­باشند. پس، در حالی که نوآوری ابزار  مهمی برای ایجاد کسب و کارهای مخاطره آمیز جدید داخلی می باشد، ریسک بالایی نیز دارد، زیرا ممکن می باشد سرمایه گذاری بازگشت نداشته باشد. به هر حال برای مدیران استراتژیک کارآفرینی شرکت­ها، توسعه موفقیت آمیز و پذیرش نوآوری­های جدید می­تواند مزیت رقابتی ایجاد کند و منبع عظیمی برای رشد سازمان تدارک کند (دس و لامپکین، 2005).

درمقابل، ابعاد مرتبط با نوآوری در محصول/ خدمت و فرایند به نوآوری در محصول و خدمت با تاکید بر توسعه و نوآوری در تکنولوژی  تصریح دارد. کارآفرینی سازمانی شامل توسعه محصول/ خدمت جدید، بهبود محصول/ خدمت، و روش­ها و رویه­های جدید تولید یا ارائه خدمت می­گردد. کوین و اسلوین (1991) بخشی از وضعیت کارآفرینی را بازتاب در نظر گرفته­اند. نایت (1997) توسعه یا افزایش محصولات و خدمات و همین گونه تکنیک­ها و تکنولوژی­های تولید را بخشی از نوآوری سازمانی به شمار آورده می باشد. زهرا (1993) نوآوری در محصول و کارآفرینی تکنولوژیکی را از جنبه­های نوآوری شرکت­های تولید کننده به شمار آورده می باشد. هر دو روش طبقه بندی کارآفرینی سازمانی بحث شده در بالا (شیوه گرایش کارآفرینانه و شیوه کارآفرینی سازمانی) هم نوآوری در محصول/ خدمت و هم نوآوری تکنولوژیکی را با بعد نوآوری مرتبط می­دانند. به هر حال، محققان نوآوری و تغییر استراتژیک، بین نوآوری مرتبط با محصول (نوآوری محصول) و نوآوری مرتبط با تکنولوژی (نوآوری فرایند) فرق زیادی قایل می­شوند. تکنولوژی را می­توان از محصولات و خدمات واقعی به خاطر ارتباط آن با فرایند تولید تفکیک نمود و آنرا به مجموعه­ای از دانش عملی و تئوریکی، مهارت­ها و مصنوعاتی که بوسیله شرکت برای توسعه، تولید و عرضه محصولات و خدمات آن بهره گیری می­گردد، ارجاع داد. این امر می­تواند در برگیرنده افراد، مواد، تجهیزات، رویه ها و فرایندهای فیزیکی باشد. به عقیده دامانپور (1996) معرفی محصولات جدید می­تواند از معرفی عوامل جدید در فرایند تولید سازمان متمایز باشد، بر طبق این تفکیک­ها و پیش روی تحقیقات قبلی کارآفرینی سازمانی، بعد نوآوری در محصول/ خدمت از بعد نوآوری در فرایند تفکیک می­گردد (آنتونسیک و هیسریچ، 2003).

جنینگز و یانگ (1990) کارآفرینی سازمانی را به عنوان «فرآیند توسعه محصولات جدید یا بازارهای جدید» تعریف کرده­اند. به زعم آنان، یک سازمان کارآفرین می باشد اگر نسبتی بیشتر از میانگین تعداد محصولات جدید یا بازارهای جدید را در آن صنعت گسترش دهد. زهرا (1993) ارتباط بین نوآوری محصولات جدید و استراتژی رقابتی در شرکت های کوچک را مورد مطالعه قرار داده می باشد. او استدلال می­کند که خصوصیت برجسته یک سازمان کارآفرینانه، تعهد جدی­اش به ایجاد و ارائه محصولات جدید به بازار، مخصوصاً قبل از اینکه رقابتی ایجاد گردد، می­باشد.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-4-1- هدف کلی

هدف کلی این پژوهش تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان می­باشد.

اهداف اختصاصی:

اهداف اختصاصی پژوهش حاضر به تبیین ذیل می­باشد:

  1. توصیف اندازه عدم اطمینان محیطی و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  2. توصیف اندازه مشتری مداری و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  3. توصیف اندازه گرایش کارآفرینانه و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  4. تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری بانک­های خصوصی در استان اصفهان
  5. تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان
  6. تعین اثر مشتری مداری بر سطح گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه  با فرمت ورد