دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

قسمتی از متن پایان نامه :

– خطرپذیری

مفهوم مخاطره پذیری از دیرباز با کارآفرینی مرتبط بوده می باشد، تعاریف اولیه کارآفرینی بر تمایل کارآفرینان برای مواجه با خطرهای  حساب شده مرتبط با کسب و کار متمرکز شده اند،  در دهه 1800 میلادی جان استورات میل استدلال می­نمود که مخاطره پذیری صفت بزرگ کارآفرینان می­باشد. این دیدگاه  در مورد کارآفرین به عنوان مخاطره پذیر تا قرن بیستم نیز  ادامه داشت، چنانچه مک­کلند (1960) تاکید داشت که تقریباً همه نظریه پردازان موافقند که کارآفرینی مستلزم مخاطره پذیری می باشد.

مک کلند (1960) استدلال می­کند که کارآفرینان احساس نیاز  بالایی برای موفقیت دارند و از این  رو آن ها تمایل خود را به مخاطره پذیری تعدیل خواهند نمود. جایگاه های که شامل عدم  ریسک یا ریسک پایین هستند، ویا جایگاه­هایی که دارای ریسک بسیار بالایی هستند که به گونه عمده بر شانس و نه بر مهارت کارآفرینی مبتنی  باشد، کارآفرین دارای نیاز به موفقیت را راضی نمی­کند.

بگلی و بوید (1987) دریافتند که خطرپذیری یک ارتباط غیرخطی با عملکرد در شرکت­های  کارآفرینانه دارد. یافته­های آنان حاکی از آن می باشد که کارآفرینان سطوح معتدلی از ریسک پذیری را بر عهده می­گیرند، اما نتیجه عملکرد آن­ها سطوح خیلی پایین یا خیلی بالایی از مخاطره را به نمایش می­گذارد. این نویسندگان نتیجه می­گیرند که مخاطره پذیری تا حد دارای یک اثر مثبت بر بازده دارایی­ها می­باشد و بیش از آن حد، افزایش در مخاطره پذیری،  باعث اعمال اثر منفی بر بازده دارایی­ها خواهد نمود. پژوهش آنان همچنین نتیجه می­گیرد، کارآفرینانی که تمایل دارند تا جایگاه­های  کسب و کار را به عنوان کسانی که برخوردار از ریسک  کمتری نسبت به غیر کارآفرینان هستند، طبقه­بندی  کنند. به بیانی دیگر، کارآفرینان  ممکن نیست درمورد خودشان این چنین فکر کنند که آنها هیچ احتمالی را برای پذیرش مخاطرات در قیاس با  غیر کارآفرینان در نظر نمی­گیرند،  بلکه آنها خود را برای طبقه­بندی آگاهانه جایگاه­های تجاری مثبت آماده می­کنند (کرایزر، 2001)

خطرپذیری به نیت یک شرکت در بهره برداری از فرصت ایجاد  کسب و کارهای مخاطره آمیز جدید، در حالی که نمی­داند که فعالیت مخاطره آمیز موفق خواهد بود یا نه و همچنین به اقدام متهورانه بدون دانش در مورد نتایج تصریح دارد. جهت موفق شدن از طریق کارآفرینی شرکتی، شرکت­ها معمولاً مجبورند گزینه مخاطره آمیزتر را برگزینند. حتی اگر این کار به معنای رها کردن روش­ها با محصولاتی باشد که در گذشته کار نموده­اند. شرکت­ها جهت دستیابی به نرخ بازگشت مالی بالا، چنین خطرهایی را اتخاذ می­کنند. آنها این کار را با بر عهده گرفتن سطح بالایی از بدهی، تعهد کردن مقدار زیادی از منابع شرکت، معرفی محصول جدید به بازارهای جدید و سرمایه گذاری روی تکنولوژی­هایی که مطالعه نشده می باشد انجام می­دهند. هر یک از این شیوه ها به گونه بالقوه مخاطره آمیز می باشد. شرکت­هایی که در مسیر کارآفرینی سازمانی هستند خواه تهاجمی باشند یا پیشتاز در بازار یا نوآور بایستی فعالیت کنند بدون این که بدانند  چگونه اقدام­شان بازتاب خواهد داشت. کارآفرینان سازمانی قبل از این که استراتژی­های­شان را اجرا کنند بایستی تمایل به خطر شرکت خود را بدانند. اما تا چه حد آنها بدون آن که بدانند نتیجه چه خواهد  بود می­توانند پیش طریقه؟

سه نوع خطر که سازمان­ها و مدیران اجرایی با آن روبرو هستند عبارتست از : ریسک کسب و کار، ریسک مالی و ریسک فردی. ریسک پذیری کسب و کار، کسب و کارهای مخاطره آمیز جدید شرکت را درگیر ناشناخته­ها می­سازد بدون این که احتمال موفقیت را بداند. این خطری می باشد که مربوط به بازارهای آزمایش نشده (ناشناخته) یا تعهد به تکنولوژی­های اثبات نشده می باشد. ریسک پذیری مالی، نیازمند آن می باشد که شرکت به مقصود دستیابی به رشد بسیار، قرض بگیرد یا بخش بزرگی از منابع  مورد نیاز را خود تقبل کند. ریسک در این مورد به ریسک در آمد تصریح دارد  که در تحلیل­های مالی شناخته شده می باشد. در نهایت، ریسک پذیری فردی، به خطرهایی تصریح دارد که مدیر اجرایی در پافشاری بر مطلوبیت یک اقدام استراتژیک تعهد می کند. در این حالت مدیران اجرایی متعهد به انجام خطرهایی می­شوند که کل شرکت و تصمیمات­شان را تحت تاثیر قرار می­دهند و ممکن می باشد صدمات مهمی به مسیر شغلی خود وارد آورند. حتی در ریسک پذیری، شانس نیز درگیر می باشد اما این کار قماربازی نیست. شرکت­هایی که به بهترین نحو اقدام می­کنند، پیامدهای فرصت­های  مختلف را مطالعه می­کنند و برای محتمل­ترین پیامدها سناریو می­سازند. هدف آنها کاهش مخاطرات تصمیم­گیری­های کسب و کار می باشد. شرکت­ها  به دو روش می­توانند جایگاه رقابتی خود را از طریق خطرپذیری تقویت  کنند:

1- پژوهش کردن و ارزیابی عوامل ریسک برای حداقل کردن جایگاه عدم اطمینان.

2- بهره گیری از شیوه­های اثبات شده قبلی و تکنیک­های که در سایر زمینه­ها کارایی داشته می باشد.

خطرپذیری در ماهیت خود، شامل خطرات و دام­های بالقوه می باشد. تنها ریسک خوب و مدیریت شده ممکن می باشد به مزیت رقابتی منجر گردد. بالعکس اتخاذ اقدامات بدون بینش، پژوهش و برنامه ریزی کافی ممکن می باشد بسیار هزینه بر باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-4-1- هدف کلی

هدف کلی این پژوهش تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان می­باشد.

اهداف اختصاصی:

اهداف اختصاصی پژوهش حاضر به تبیین ذیل می­باشد:

  1. توصیف اندازه عدم اطمینان محیطی و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  2. توصیف اندازه مشتری مداری و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  3. توصیف اندازه گرایش کارآفرینانه و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  4. تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری بانک­های خصوصی در استان اصفهان
  5. تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان
  6. تعین اثر مشتری مداری بر سطح گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه  با فرمت ورد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید